بولتن وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برای نخستین بار در یک ماه گذشته هیچ گونه نقض آتش‌بس طی ۲۴ ساعت در منطقه کاهش تنش ادلب ثبت نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واحد وزارت دفاع روسیه برای نظارت بر صلح در سوریه اعلام کرد برای نخستین بار در یک ماه گذشته هیچ گونه نقض آتش بس طی مدت زمان ۲۴ ساعت ثبت نشده است.

این واحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ گونه گزارش نقض آتش بس طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه کاهش تنش ادلب ثبت نشده است. در یک ماه گذشته، این رویداد برای نخستین بار است که رخ می‌دهد.»

بولتن این واحد وزارت دفاع روسیه نیز با اعلام این خبر افزود: ارتش روسیه اقدامات بشردوستانه‌ای را در بخش‌هایی از منطقه حلب سازمان دهی کرده است.

ایران، روسیه و ترکیه تضمین کننده‌های آتش‌بس در سوریه هستند؛ علاوه بر این آن‌ها اقدامات بشردوستانه‌ای را به طور منظم در سراسر سوریه انجام می‌دهند که مهمترین آن‌ها کمک به عبور امن پناهجویان سوری است که قصد ورود به کشورشان را دارند.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل متحد در امور پناهجویان، حدود ۵.۶ میلیون پناهنده سوری از سال ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز جنگ در سوریه به کشور‌های همسایه و اروپا فرار کردند و میلیون‌ها نفر داخل این کشور آواره شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار