نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جغتای، خوشاب، داورزن و جوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه‌ای که به حوزه فرهنگ اهمیت داده شده است، سایر بخش‌ها نیز با توسعه یافتگی روبرو هستند.

توسعه فرهنگی زیرساخت توسعه یافتگی همه جانبه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جغتای، خوشاب، داورزن و جوین در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهدای روستای ابویسان شهرستان جغتای گفت: منطقه ما به کار فرهنگی با عنوان زیربنای توسعه یافتگی نیاز دارد و از مردم و مسئولان روستای ابویسان که در این زمینه پیش قدم شدند و با تلاش‌های فرهنگی خود باعث درخشش نام روستا و شهرستان در سطح کشور شدند تشکر می‌کنم.
 
او تصریح کرد: در جامعه‌ای که به حوزه فرهنگ اهمیت داده شده است بقیه بخش‌ها نیز با توسعه یافتگی روبرو هستند و در جایی که حوزه فرهنگ مورد توجه نبوده است بقیه امور نیز عقب افتاده است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جغتای، خوشاب، داورزن و جوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهر‌هایی که دانشگاه داشته است یا میزبان عالم بزرگی بوده است و یا حتی یک معلم کار خود را به خوبی انجام داده است پیشرفت بسیار بیشتری دیده می‌شود.
 
سبحانی فر افزود: امروز جامعه دچار راهزنان خطرناکی است که با استفاده از فضای مجازی راه را بر جوانان بسته اند و ما باید در این مسیر و استفاده درست از فضای مجازی این راهزنان را از سر راه برداریم و یا آن‌ها را با خود همراه کنیم.
 

کار فرهنگی مردم ابویسان آتش به اختیاری مد نظر مقام معظم رهبری است


حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم با تشکر از دست اندرکاران کتابخانه عمومی شهدای ابویسان گفت: امروز شاهد نهادی شدن کتابخانه شهدای روستای ابویسان هستیم و این کتابخانه از چندین دهه قبل شروع به فعالیت کرده است و مردم با حضور در متن کار و فعالیت این کتابخانه باعث درخشش نام کتابخانه و روستای خود در سطح کشور شدند.

او فعالیت فرهنگی مردم روستای ابویسان بویژه جوانان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی را نمونه‌ای از آتش به اختیاری مد نظر مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر منابع دولتی برای احداث فضا‌های فرهنگی و کتابخانه محدود است و این همراهی و همیاری مردم راهگشاترین مسیر برای پیشبرد اهداف فرهنگی است و مسلما هرجا مردم بیشتر پای کار باشند دولت هم توجه بیشتری خواهد داشت.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شروع فعالیت کتابخانه به صورتی نهادی آغازی برای تاثیرگذاری بیشترفرهنگی کتابخانه در منطقه است گفت: از امروز اتفاقات بهتری در حوزه فرهنگی روستا و حتی شهرستان شاهد خواهیم بود.
 
حجت الاسلام  سبزیان با بیان اینکه کلنگ زنی کتابخانه مرکزی سبزوار  یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است،  ادامه داد: در سال جاری با مساعدت مردم و خیران شاهد آغاز به کار فضا‌های بیشتر کتابخانه‌ای در سطح شهرستان جغتای باشیم.


روستای ابویسان الگوی فعالیت‌های فرهنگی مردمی است


مرتضی محبی فر فرماندار جغتای نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از آغاز به کار کتابخانه شهدای ابویسان و نهادی شدن این کتابخانه گفت: تلاش و پیگیری‌های مردم و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در روستای ابویسان این روستا را واقعا مستحق کسب عنوان روستای دوستدار کتاب کرده بود که این موفقیت در سال ۹۳ محقق شد و امروز نیز با آغاز به کار رسمی کتابخانه موفقیت دیگری برای این روستا کسب شد.

او تصریح کرد: فعالیت کتابخانه عمومی روستای ابویسان از ابتدای فعالیت تاکنون نمونه‌ای از یک کار مردمی است و امیدواریم در آینده نیز با حضور و مشارکت مردم شاهد اتفاقات بزرگ فرهنگی در روستای ابویسان باشیم.

فرماندار جغتای گفت: در حال حاضر کتابخانه عمومی نهادی شهدای جغتای و کتابخانه عمومی مشارکتی روستای ریواده عبدل آباد در شهرستان فعالیت می‌کنند و افتتاح کتابخانه شهدای ابویسان آغاز فعالیت سومین کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی برای بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم شهرستان جغتای خواهد بود.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.