معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: خدمه و کاپیتان کشتی غرق‌شده شباهنگ به‌زودی وارد کشورمان می‌شوند.

کاپیتان و خدمه کشتی غرق‌شده شباهنگ کی وارد ایران می‌شوند؟!به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، بعد از ظهر دیروز (جمعه) موسسه دولتی دریانوردی جمهوری آذربایجان از غرق شدن کشتی باری «شباهنگ» جمهوری اسلامی ایران در آب‌های ساحلی جمهوری آذربایجان در دریای خزر خبر داد.

در پی دریافت گزارش درباره سانحه این کشتی باری ایران، دو فروند بالگرد وزارت حوادث غیرمترقبه و یک فروند ناو گشت زنی نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان برای اجرای عملیات امدادی به محل حادثه شتافتند.

در نتیجه عملیات امدادی انجام گرفته تمامی ۹ خدمه «شباهنگ» نجات داده شده، ولی این کشتی باری لحظاتی بعد در دریا غرق شده است.

علی خدمتگزار  معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت:  اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بلافاصله پس از اطلاع از غرق شدن کشتی شباهنگ شناوری را برای کمک به آن اعزام کرده است.

او اظهار داشت: خدمه و کاپیتان این کشتی در سلامت کامل هستند و به‌زودی نیز وارد کشورمان می‌شوند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ادامه داد: این کشتی در بندرانزلی ۹۴۵ تن کاشی و سرامیک صادراتی را بارگیری کرده بود که نهایتاً جمعه ۴ مرداد ساعت ۴:۳۵ دقیقه بندرانزلی را به‌مقصد بندری در کشور روسیه ترک کرد.


بیشتر بخوانید:علت غرق شدن کشتی باری "شباهنگ" چه بود؟ 


خدمتگزار از دریافت یک پیام اضطراری توسط بندر آستارا و مرکز کنترل کشور جمهوری آذربایجان در باکو رأس ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه خبر داد و تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان بلافاصله پس از اطلاع از بروز یک اتفاق برای کشتی شباهنگ در آب‌های ساحلی جمهوری آذربایجان، شناوری را برای کمک اعزام کرد.

او گفت: شناور اعزامی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با همکاری تیم امداد و نجات کشور جمهوری آذربایجان سریعاً به نقطه‌ای که کشتی شباهنگ در آن غرق شده بود رسید و با شناور‌های نظامی که در آن حوالی بودند ۹ پرسنل کشتی غرق‌شده شباهنگ از آب بیرون کشیده شدند.


بیشتر بخوانید:لحظه غرق شدن کشتی باری شباهنگ در آب‌های خزر + فیلم


خدمتگزار ادامه داد: طبق آخرین گزارش‌ها خدمه و کاپیتان کشتی شباهنگ امروز یا فردا از طریق مرز آستارا وارد کشورمان می‌شوند.

او ارائه اخبار تکمیلی و دقیق در مورد علت اصلی غرق شدن کشتی شباهنگ را وابسته به تکمیل بررسی‌های کارشناسان اعلام کرد .

خدمتگزار گفت: کاپیتان کشتی شباهنگ به‌زودی وارد کشور می‌شود و با توجه به اینکه وی کاملاً از نزدیک شاهد وقوع ماجرا بوده می‌تواند در مورد علت غرق شدن این کشتی به‌خوبی اظهارنظر کند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تأکید بر اینکه موضوع غرق شدن کشتی شباهنگ به مالک آن اطلاع داده شده و وی هم‌اکنون در کشور جمهوری آذربایجان به‌سر می‌برد.

  مالک این کشتی در صورتی که بخواهد کشتی را نجات دهد باید برای این کار قراردادی را با کشور جمهوری آذربایجان منعقد کند.

 

انتهای پیام/ف

خدمه و کاپیتان کشتی غرق‌شده شباهنگ به‌زودی وارد کشورمان می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.