مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: استان زنجان درتردد وسایل نقلیه سنگین درجاده‌ها رتبه ۹ ام را دارد.

رتبه ۹ ام استان زنجان درتردد وسایل نقلیه سنگین درجاده‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت:  با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۵۶ دستگاه ترددشمار برخط در محور‌های بین شهری استان و ۱۸ دستگاه منصوبه در ورود و خروج محور‌های مواصلاتی استان (جمعا ۷۴ دستگاه بصورت رفت و برگشت)، در تیر ماه سال جاری تعداد ۱۴ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۱۵۷ تردد ثبت شده است.

وی گفت: ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۵۱۹ تردد وسیله نقلیه از طریق ۱۸ تردد شمار در ورودی و خروجی‌های استان و ۱۲ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۶۳۸ تردد توسط ۵۶ تردد در سطح راه‌های استان ثبت شده است.

این مسئول تصریح کرد: بیشترین تردد ورودی در آزادراه قزوین – زنجان با ۶۴۵ هزار و ۴۳۱ تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه رود با ۱۶ هزار و ۵۱۹ جابجایی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است، گفت: در حالیکه میانگین کشوری ۱۴ درصد بوده و استان زنجان در رتبه ۹ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

علی اکبری میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محور‌های استان در این مدت، ۲۷۶ وسیله نقلیه در هر ساعت عنوان کرد و افزود: میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۸۸ وسیله نقلیه است و استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی، رتبه ۱۷ را در کشور داراست.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در ورودی و خروجی‌های آزادراه‌ها و محور‌های ترانزیت استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین، آزادراه زنجان-تبریز، ترانزیت زنجان- ابهر و زنجان - میانه می‌شود جمعا یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۳۹۶ تردد است که حدود ۶۸ درصد از کل تردد در محور‌های ورود و خروج استان است.
انتهای پیام/ن
 

کنترل تردد وسایل نقلیه با ۵۶ دستگاه ترددشمار در محور‌های بین شهری استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.