همایش صفویه شناسی ویژه دانش آموزان در اردبیل برگزار شد

دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل گفت: همزمان با پاسداشت هفته استان اردبیل، همایش صفویه شناسی ویژه دانش آموزان در کانون عصمت اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل در حاشیه این مراسم گفت: بسیاری از برنامه‌های هفته پاسداشت به صورت نمادین برگزار می‌شود و در ادامه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه‌های آموزش محور متعددی به اجرا درخواهد آمد.

وی اظهار کرد: هدف ما تبیین هویت تاریخی استان اردبیل به ویژه برای دانش آموزان است تا بتوانیم نسلی آگاه و مطلع تربیت کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برنامه‌های آتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان دبیرخانه پاسداست هفته استان اردبیل را برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس با حضور اساتید صفویه پژوه عنوان کرد و گفت: همچنین دوره‌های آموزشی در بقعه شیخ صفی الدین برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

فلاحی افزود: همچنین مطابق تفاهم نامه با صدا و سیما، ۱۰ دقیقه از برنامه‌ها به تبیین نقش صفویه در ایران اسلامی اختصاص خواهد یافت.

در این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز به ضرورت آگاهی بخشی به دانش آموزان تاکید کرد و گفت: به ویژه جاذبه‌های متعدد ضروری است در سطح گسترده معرفی شود.

سید غلامحسین خلیلی موسوی افزود: آموزش و پرورش نیز با برنامه‌های متنوع به دنبال آموزش و اطلاع رسانی به دانش آموزان از هویت و تاریخ است.

انتهای پیام/ح

تبیین هویت تاریخی استان اردبیل

برچسب ها: هفته اردبیل ، صفویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.