اولین بازی محیطی استان اردبیل با عنوان کشکول همزمان با پاسداشت هفته استان اردبیل و با محور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی استان در مراسم رونمایی از بازی محیطی به ضرورت مشارکت تمامی نهاد‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل از جاذبه‌های متعددی برخوردار است که بخش عمده‌ای از آن نیازمند معرفی گسترده است، گفت: تمامی ایده‌های خلاقانه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری مورد استقبال است.

دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل همچنین با اشاره به پیشینه و تاریخ اردبیل افزود: ضروری است این غنای تاریخی و فرهنگی به صورت گسترده به ویژه برای جوانان معرفی شود که از جمله نقش اردبیل در دوران صفویه و خدمات ماندگار شاه اسماعیل صفوی نیازمند معرفی در سطح گسترده است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و کارآفرینان می‌توانند در این راستا ایده‌های خلاقانه خود را ارائه دهند و اداره کل نیز آماده حمایت از ایده‌ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در معرفی جاذبه‌ها باید به گروه‌های خاص از جمله بانوان و کودکان توجه داشت و با تعریف صحیح جاذبه‌ها ماندگاری مسافران را افزایش داد.

دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل همچنین خواستار تعریف تور‌های اردبیل گردی در سایر شهر‌ها و استان‌ها شد و گفت: ضروری است جاذبه‌ها به صورت گسترده معرفی شود تا بتوان توسعه اقتصادی و فرهنگی استان را از قبل گردشگری موجب شد.

همچنین رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به حمایت این مجموعه از ایده‌های خلاقانه مبتنی بر دانش بنیان اشاره کرد و افزود: به دنبال رونق تولید با هدف حمایت از ایده‌های خلاقانه هستیم.

حبیب ابراهیم پور اظهار کرد: به منظور رونق اقتصادی باید کالای تولیدی داخلی از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و اگر غلبه مصرف کالای داخلی بر خارجی را دنبال می‌کنیم باید به سمت کیفی سازی تولیدات برویم.

وی ضرورت تحقق این مهم را دولت کارآمد، بخش خصوصی کارآمد و مردم کارآمد برشمرد و گفت: در راستای رونق تولید ایجاد ارتباط بین سه حوزه ذکر شده ضروری است.

رئیس پارک علم و فناوری استان به رونمایی از ۵ محصول در هفته استان اردبیل اشاره کرد و گفت: همچنین رویداد صنایع خلاق در این ایام برگزار شده و تفاهم نامه چهارجانبه استانداری، بخش خصوصی، پارک علم و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری رونمایی می‌شود

انتهای پیام/ع

ضرورت معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.