کمک داور فوتبال گفت: یک بطری کی‌روش به زمین زد و ما را به خاطر آن حرکت جریمه سنگینی کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا منصوری کمک داور فوتبال کشورمان درباره اینکه کلاس‌های توجیهی و پیش فصل داوری چه کمکی به کاهش اشتباهات داوری می‌کند و به احتمال زیاد VAR هم در فصل جدید نداریم، اظهار کرد: در این کلاس‌ها شرایطی که داوران باید قبل از فصل داشته باشند آموزش داده می‌شود و با توجه به اینکه بحث تغییر قوانین داوری هم مطرح است هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته است. یک مدرس خارجی به نام سوبخیدین در این کلاس‌ها تدریس می‌کند که عضو کمیسیون داوری فیفا و‌ ای اف سی است و یکی از بهترین مدرس‌های داوری به شمار می‌آید. برای اولین بار است که در یک فضای عالی و زیبا به داوران آموزش داده می‌شود و لباس‌های داوران در موعد مقرر به دستمان رسید و محل اسکان در اختیار داوران تهرانی هم قرار دادند. امیدوارم همانطوری که ممبینی کارش را شروع کرده با حمایت هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با قدرت ادامه بدهد و مشکلات را برطرف کند.

////منصوری: کی روش بطری پرتاب کرد ما جریمه سنگین شدیم/ حق الزحمه جام جهانی را هنوز دریافت نکردیم

بازیکن ما به بهترین داور آسیا حرف اعتراض می‌کند

او بیان کرد: اگر فدراسیون فوتبال سال‌های گذشته هم با شدت با مسائل برخورد می‌کرد همانند فدراسیون ژاپن موفق بودیم و حتی تیم ملی کشورمان می‌توانست به فینال آسیا راه یابد، اما با یک اعتراض به یک صحنه، توپ را از دست دادیم و گل دریافت کردیم و با وجود امیدواری به تیم ملی از جام ملت‌های آسیا حذف شدیم. سویخیدین بیان کرد که ایرانی‌ها هوش خوبی دارند و بنیادی فر به کلاس سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) رفته بود در حالی که ما این سیستم را در ایران نداریم. او به آنجا رفته و قوانین این سیستم را می‌دانسته است و این نشان از هوش بالای بنیادی فر دارد. تیم ملی فوتبال کشورمان باید در مسابقات مقدماتی جام جهانی در شهریور ماه شرکت کند و قوانین جدید داوری را باید بداند. یک بطری کی روش به زمین زد و ما را به خاطر آن حرکت جریمه سنگینی کردند، اما بازیکن ما در ایران به بهترین داور آسیا اعتراض می‌زند، اما برخوردی نمی‌کنند. امیدوارم ارگان قضایی همانند‌ ای اف سی و فیفا به شدت برخورد کنند که سودش برای فوتبال ایران است.

ارگان قضایی ورزش کشورمان در جام ملت‌های آسیا ضعیف عمل کرد

منصوری درباره اینکه چقدر امیدوار است که اعتراض به داوری‌ها در فصل جدید کمتر شود، اظهار کرد: مسئولان و کارشناسان درباره سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) صحبت می‌کنند و طی پروتکلی این موضوع انجام می‌شود و کارش در ایران شروع شده است. ما از اعتراضات داوری در همین جام ملت‌های آسیا در قطر ضربه خوردیم. به هر حال ۱۸ دوره از لیگ برتر گذشته است و ما به تازگی به دنبال شماره گذاری صندلی ها، گیت الکترونیکی و نصب دوربین مدار بسته هستیم. ما در جام ملت‌های آسیا در دوحه قطر حقمان این بود که حداقل در فینال حضور داشته باشیم، اما ارگان قضایی فدراسیون فوتبال ضعیف عمل کرد. تاج رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرده که آئین نامه را عوض می‌کند و به شدت برخورد می‌کند.

////منصوری: کی روش بطری پرتاب کرد ما جریمه سنگین شدیم/ حق الزحمه جام جهانی را هنوز دریافت نکردیم

داوران با آموزش بیشتر کمتر اشتباه می‌کنند

منصوری درباره اینکه کلاس‌های داوری چقدر به خود داوران کمک می‌کند، بیان کرد: به نظرم این کلاس‌ها بی نهایت به داوران کمک می‌کند و هر چیزی بکاریم همان را برداشت می‌کنیم. کلاس ما ۳ روزه است و همه داوران هم مشغله کاری دارند و داوران قطری در تونس ۲ هفته کلاس داوری دارند و این کلاس‌ها به داوران ما آرامش داده است و بعد از ظهر امروز هم به صورت عملی کار می‌کنیم. داوران هم همانند بازیکنان هر چه بیشتر تمرین کنند و آموزش ببینند همان قدر مهارت هایشان بیشتر می‌شود و درصد اشتباهشان کمتر می‌شود. ما ۶ داور هستیم که در یک بازی قضاوت می‌کنیم و ۴ روز پیش هم کلاس VAR داشتیم که امیدوارم این سیستم هم به کشورمان بیاید و از آن استفاده کنیم.

پول حامی مالی صرف آموزش داوران شود

کمک داور فوتبال درباره اینکه حامی مالی داوران عوض شده است و آیا حقوق و مزایای داوران بیشتر می‌شود یا نه، بیان کرد: حامی مالی داوران عوض شده که این بحث بازاریابی است و امروز من این موضوع را شنیدم و تاج بیان کرد که رقم قرارداد با حامی مالی جدید ۲/۵ برابر سال قبل است و این ارتباطی به حق الزحمه داوران ندارد. اگر طلب داوران یک دلار هم باشد به علت تحریم‌ها نمی‌توانیم دریافت کنیم و این طلب به خاطر حق الزحمه جام جهانی است که به علت تحریم‌ها دریافت نکردیم.

فیفا پول داوران را بلوکه نکرده است

منصوری درباره اینکه چرا از روسای کمیته داوران فیفا نخواستند که مشکل حق الزحمه داوران ایرانی در جام جهانی را حل کنند، گفت: اصلا بحث فقط داوران و فدراسیون نیست و فیفا هم دوست دارد پولمان را بدهد، اما سیستم بانکی اجازه این کار را ندارد. پول در دست فیفا نیست و این نهاد اجرایی پول ما را بلوکه نکرده است.

او در پایان درباره اینکه داوران پارسال چقدر دستمزد گرفتند، گفت: طبق مصوبه‌ای که بعد از ۳ سال برای داوران اجرا شد از هفته ۲۰ به بعد قرار بود که حقوق داوران افزایش یابدکه برای داوران قرار بود ۹۰۰ تومان و ۱۰ درصد مالیات تعلق بگیرد و برای کمک داوران حدود ۴۰۰ هزار تومان بود که هنوز دریافت نکردیم. حقوق داوران در لیگ نوزدهم هم همین قدر است که هنوز افزایش نیافته است.


بیشتر بخوانید:

گاف بزرگ رئیس فدراسیون فوتبال

نقش اتحادیه فوتبال در ایران کم رنگ است

عزیزمحمدی مدارک صوری به‌ای اف سی ارسال می‌کرد


 انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار