ویدئویی از اولین نمازجمعه پس از انقلاب به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی را که به فرمان امام خمینی(ره) در دانشگاه تهران اقامه شد مشاهده می‌کنید.

لحظاتی از اولین نمازجمعه پس از انقلاب به امامت آیت‌الله طالقانی +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برپایی نمازجمعه به عنوان یکی از نماد‌های سیاسی اسلام یکی از دغدغه‌های اصلی حضرت امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب بود. از این رو ایشان مرحوم آیت‌اللّه طالقانی را در همان نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی به امامت جمعه تهران منصوب کردند.

پنجم مرداد ۱۳۵۸، نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و به امامت آیت‌اللّه طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد و سنتی را بنیان گذاشت که هنوز برقرار مانده است. آیت‌اللّه طالقانی در شرایطی که به لحاظ جسمی بیمار بود، تمام دو خطبه را ایستاده و باصلابت قرائت کرد.

صفحه مجازی تاریخ ایران و جهان منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبرمعظم انقلاب، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، ویدئویی از اولین نمازجمعه پس از انقلاب به امامت مرحوم آیت‌اللّه طالقانی در دانشگاه تهران را منتشر کرد.

در متن کامل این پست آمده است:

«تصاویری از نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران
‌۵ مرداد ۵۸، با موافقت حضرت امام خمینی، نماز جمعه تهران برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی اقامه شد»

در ادامه ویدئویی از اولین نمازجمعه پس از انقلاب به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.