تعدادی از تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ مشهد در روزهای اخیر در هنگام انجام وظیفه، در ماموریت های جداگانه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند.

ضرب و شتم تکنسین های اورژانس مشهد هنگام ماموریتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رضا وفایی نژاد مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دو نفر از تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ این کلانشهر دیشب زمانی که در حال انجام وظیفه بودند از سوی بیمار و یکی از همراهانش به شدت مضروب و به خاطر جرحات وارده به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شدند.

 

او تصریح کرد: این حادثه هنگام انتقال بیماری به آمبولانس رخ داد که در حالت هوشیاری عادی نبود.

 

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از این تکنسین‌ها که دیشب در بیمارستان طالقانی مشهد بستری شده بود صبح امروز پس از درمان مرخص شد، اما دیگر تکنسین مجروح بخاطر شک پزشکان نسبت به ایراد آسیب مغزی هنوز در بیمارستان تحت معالجه قرار دارد.

 

وفایی نژاد افزود: روز دوم مرداد ماه جاری در یکی دیگر از ماموریت‌های اورژانس نیز تکنسین این نهاد از سوی همراه بیمار مورد ضرب و شتم شدید از ناحیه سر و صورت قرار گرفته بود.


او با ابراز تاسف شدید از بروز این حوادث غیرقابل قبول که از سوی همراهان برخی بیماران رخ می‌دهد و امنیت کارکنان اورژانس ۱۱۵ را به خطر انداخته است، تصریح کرد: اورژانس با همکاری دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری قضایی را به منظور احقاق حقوق تکنسین‌های آسیب دیده و تامین امنیت دیگر پرسنل به استناد ماده واحده قانون حمایت قضایی از کارکنان دولت را انجام خواهد داد.


مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد کارکنان اورژانس ۱۱۵ در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ۸۵۰ نفراست که  ۵۰۰ نفر از این تعداد در کلانشهر مشهد انجام وظیفه می‌کنند.


 وفایی نژاد افزود: هم اینک ۱۴۲ پایگاه شهری و جاده‌ای با ۱۶۱ دستگاه آمبولانس زیر پوشش خدمات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح  خراسان رضوی فعالیت دارند.


او ادامه داد: سالانه ۳۲۰ هزار مأموریت اورژانس ۱۱۵ در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود که ۲۵۰ هزار مورد آن مربوط به شهر مشهد است.

 

انتهای پیام//ع.م

تکنسینهای اورژانس مشهد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.