وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:هرمزگان ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری دارد.

ظرفیت غنی هرمزگان در زمینه‌های فرهنگی و هنریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان گفت: هرمزگان دارای بالاترین هم زیستی هم‌گرایانه مذاهب بوده است و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری دارد.

وی از فرهنگ به عنوان مبنای توسعه اجتماعی یاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هرمزگان از زوایای بسیاری برای نظام و میهن اسلامی محترم است و از زاویه راه ارتباطی ایران کهن بودن، سپردفاعی ایران بودن، حفظ استقلال کشور و فرهنگ با اهمیت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر یک زمانی اقتصاد یا سیاست مبنای توسعه اجتماعی تلقی می‌شد امروز سرمایه‌های اجتماعی مبنای توسعه اجتماعی است و کشوری که بتواند از این سرمایه‌ها استفاده کند به توسعه می‌رسد.

صالحی افزود: پایه ظرفیت‌سازی در توسعه اجتماعی فرهنگ است که سرمایه اجتماعی را کشف می‌کند و در اختیار توسعه اجتماعی قرار می‌دهد.

وی گفت: فرهنگ مبنای توسعه اجتماعی است و تحقق توسعه اجتماعی نیازمند متناسب بودن شرایط لازم است در غیر این صورت، حرکت یا صورت نمی‌گیرد یا به کندی انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آنچه که به عنوان شورای انقلاب فرهنگی در تکمیل شورای فرهنگ عمومی است یک شبکه مویرگی گسترده در سراسر کشور است و این شبکه گسترده تنها شبکه در اختیار است که می‌تواند برنامه‌ریزی‌های کلانِ ملی و استانی را با نگاه هم‌افزایی و تقویت بنیان‌های در اختیار را انجام دهد.

صالحی گفت: ما در پژوهشگاه فرهنگ و ارشاد فرهنگ اجتماعی کشور را به شکل ملی پایش می‌کنیم.

وی افزود: یکی از کار‌هایی که انتظار می‌رود جریان توسعه استان انجام دهد این است که رصد پایش اجتماعی اش از کشور دقیق‌تر باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از شخصیت‌های فرهنگی، بالابردن بهره وری و حداکثری کردن استفاده از ظرفیت مناسبت‌های ملی و مذهبی، تقویت فرهنگ کهن اقوام ایرانی، تقویت آداب و مناسک دینی، توجه به گفتمان دینی از دیگر برنامه‌هایی است که باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی باشد.
صالحی افزود: بین نسل امروز و نسل‌های گذشته نباید انقطاع فرهنگی ایجاد شود و باید سعی شود ریشه‌ای آن را به هم پیوند زند.

وی گفت: حتما جریان فرهنگ عمومی بر دوش مردم استوار است لذا جریان‌های جوان و خوش فکر شناخته شوند و مورد توجه قرار گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حضور دو مقام بالا در شورای فرهنگ عمومی که نماینده معزز، ولی فقیه در استان و استاندار هستند خود ضمانت اجرایی مهمی برای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی است.

صالحی گفت: چشم‌اندازی که ما می‌توانیم از افق جدید استان داشته باشیم این است که هماهنگی و هم‌افزایی نهاد‌های فرهنگی با انتخاب درست اولویت‌ها ایجاد می‌شود و تلاش کنید اثربخشی اقدامات مکشوف شود.
انتهای پیام/ز


فرهنگ مبنای توسعه اجتماعی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.