وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:خلیج فارس نماد وحدت اقوام ایران است.

خلیج فارس نماد وحدت اقوام ایران استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:خلیج فارس نماد وحدت اقوام ایران است.

وی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی- هنری خلیج فارس در فرهنگسرای شهید آوینی بندرعباس افزود: خلیج فارس  تنها یک واژه نیست بلکه یک سرمایه بزرگ خدادای طبیعی، اقتصادی و برای ما ایرانیان سرمایه بزرگ ارتباطی برای اتصال ایران به جهان و بالعکس است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:خلیج فارس سرمایه ای بزرگ و فرهنگی است که در طول تاریخ تاکنون فرصتی برای تلاقی فرهنگ ها، اقوام و مذاهب کنار هم که فضایی از همراهی و همزیستی انسانی بوده است.

صالحی افزود: خلیج فارس جان و روح و هویت ایران و ایرانیست و با این نگاه است که می توان گفت وقتی از روز ملی خلیج فارس می گوییم تنها یک روز نیست بلکه همه سال هایی است که می تواند این سرمایه را به یاد ما بیاورد.

وی گفت: آنانی که در ظاهر به طمع تغییر نام خلیج فارس آمدند در واقع به قصد دگرگونی یک تاریخ آمده بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: صیانت از نام خلیج فارس صیانت از یک تاریخ کهن است و باید بیش از گذشته در صیانت از این نام هم در حوزه اسنادی و هم در حوزه پژوهش بکوشیم .

صالحی گفت: اقلیم و زیست بوم خلیج فارس منحصر به فرد است که به عنوان یک میراث طبیعی الهی در اختیار ما قرار گرفته و نباید آن را به تاراج بسپاریم و امروز این محیط زیست به اندازه نامش در معرض خطر است.

وی افزود: خلیج فارس منطقه  صلح و امنیت است که در دهه های اخیر در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشورهایی در منطقه با تاریخ نه چندان دور  به جای همزیستی به نظامی گری می اندیشند .

صالحی افزود: کشوری مثل عربستان 30درصد بودجه عمومی خود را صرف خرید سلاح می کند در حالی که با وجود تمام موضع گیری ها و تبلیغات دشمنان علیه ما ایران تنها حدود 3 درصد بودجه عمومی را به این امر اختصاص داده است.

وی گفت: 20 پایگاه نظامی آمریکایی در منطقه وجود دارد که معنای خوبی برای تاریخچه صلح و امنیت خلیج فارس به همراه ندارد.

انتهای پیام/ز

اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.