معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: سالانه ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی گیلان تغییر کاربری داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: سالانه ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی گیلان تغییر کاربری داده می‌شود و روند انجام تغییر کاربری روندی تهدیدی است و اگر به همین منوال پیش برود در آینده نزدیک دیگر زمین زراعی در استان نخواهد داشت.

وی، با اشاره به وجود ۲۳۸ هزار هکتار اراضی زراعی و ۱۱۹ هزار هکتار اراضی باغی در گیلان، افزود: تغییر کاربری یک پدیده انسانی و اجتماعی و نشأت گرفته از قصور مسئولان و صاحبان اراضی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: بیکاری، عدم حمایت دولت از کشاورزان، افزایش بهای زمین، اجرای طرح‌های غیربومی در استان و مشکلات اقتصادی روستائیان از جمله مهم‌ترین عوامل بروز پدیده تغییر کاربری اراضی در گیلان است.

آقایی، با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها تغییر کاربری‌های قانونی هر ساله در گیلان در حال افزایش است، افزود: پارسال حدود ۶۴ هکتار از تغییر کابری‌های انجام شده در گیلان به صورت قانونی انجام شده و این در حالی است که آمار‌های سال‌های گذشته در حوزه تغییر کاربری قانونی اراضی بسیار پایین‌تر از این میزان بوده است.

وی، با اشاره به اینکه طرح هادی راهکاری مناسب برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراغی و باغی در استان است، گفت: طرح هادی در زمینه توسعه روستاها، حفظ کاربری اراضی و پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها بسیار موثر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، از اجرای طرح هادی در ۲ هزار از روستا‌های استان خبر داد و تصریح کرد: اگر مسئولان ذی ربط جلوی تغییر کاربری اراضی را نگیرند  با جدیت می‌گویم که تا ۱۰ سال دیگر هیچ زمین زراعی و باغی در  استان برای کشاورزی وجود نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/م.ع

سالانه ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی  در گیلان تغییر کاربری می شود

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.