آب‌های خراسان شمالی مستعد پرورش شاه میگوی آب شیرین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسین یاوری متخصص بهداشت و بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در بخش‌های غربی کشور بر روی این نوع از میگو کار شده است ، گفت: آب‌های سد شیرین دره و رودخانه اترک خراسان شمالی نیز قابلیت پرورش این نوع میگو را دارد.

یاوری با اشاره به اینکه در آب‌های خراسان شمالی گونه‌های بومی از میگو دیده شده است ، ادامه داد : در مرحله نخست بهتر است تا یک گروه مطالعاتی وارد عرصه شده و برای شناسایی این گونه‌ها مطالعات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد : می‌توان با شناسایی گونه‌های میگوی تکثیر یافته در استان و همچنین پرورش شاه میگوی آب شیرین ، بین ۲۰۰ تا سه هزار کیلوگرم میگو در استان برداشت کرد.

وی توضیح داد: شاه میگوی آب شیرین را می‌توان در استخر‌های خاکی، استخر‌های بتنی محل پرورش ماهی قزل آلا و پشت سد شیرین دره پرورش داد.

متخصص بهداشت و بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه میگو یک محصول صادرات محور است ، تصریح کرد: ارزش هر کیلوگرم میگو بین ۱۰ تا ۱۵ دلار است که باید برنامه ریزی‌های لازم جهت پرورش این محصول را انجام داد.

انتهای پیام/د

پرورش شاه میگو در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.