مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: در طرح "مساجد قرارگاه مهر و امید"، مساجد به عنوانی مکانی امن برای نیکوکاری در محلات در نظر گرفته می‌شوند.

محمدرضا متین‌پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به فعالیت ۱۱۰ مرکز نیکوکاری در اصفهان گفت: در طرح "مساجد قرارگاه مهر و امید"، مساجد به عنوانی محلی برای امور خیر در نظر گرفته می‌شوند و اگر کسی به هر دلیلی بخواهد به ادارات ما مراجعه کند، بجای صرف وقت و هزینه زیادی می‌تواند به مسجد محله خود مراجعه کند و با شناختی که از افراد محل، امنا و همسایگان خود دارد، هم در زمان صرفه جویی می‌شود و هم دقت کار تا حدود زیادی بالا می‌رود.

او ادامه داد: ایده این طرح دوسال پیش مطرح شد و تصمیم گرفتیم مساجد را به عنوان پایگاهی برای انجام کار‌های خیر معرفی کنیم. در حال حاضر در سطح استان بیش از ۱۱۰ مرکز نیکوکاری وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که امسال این تعداد به ۲۰۰ مرکز افزایش پیدا کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با تاکید بر اینکه در اوایل انقلاب اسلامی مساجد پایگاه خدمات اجتماعی و اقتصادی بودند که با گذشت زمان این نقش مساجد در محلات کم رنگ شد و به نوعی از بین رفت افزود: چرا باید برای هر کاری یک شورا تشکیل دهیم در حالی‌که شورای نیکو کاری که در مساجد شروع به کار می‌کند می‌تواند همه کار‌های آن شورا‌ها را انجام دهد و پاسخگوی همه دغدغه‌های آن محله باشد.

انتهای پیام/ی
 


۱۰۰ مرکز نیکوکاری در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.