مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: از مزارع این شهرستان حدود ۷۰ هزار تن گندم برداشت می شود.

پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن گندم در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : حسین خردمند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم دیم و آبی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار هکتار از اراضی موجود به کشت گندم آبی و ۷ هزار هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافت گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته امسال برآورد می‌شود بین ۶۸ تا ۷۰ هزار تن گندم در نهاوند برداشت و تحویل مراکز خرید شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه ۴ مرکز برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت تضمینی در نظر گرفته شده است اضافه کرد: امسال قیمت خرید تضمینی گندم یک‌هزار و ۷۰۰ تا یک‌هزار و ۷۴۰ تومان اعلام شده که بر این اساس کشاورزان می‌توانند گندم تولیدی خود را تحویل چهار مرکز خرید شامل شرکت‌های آرد نهاوند، کوثر خزل و دو مرکز تعاون روستایی کنند.

خردمند با اشاره به برداشت کلزا از مزارع زیر کشت این محصول افزود: در شهرستان نهاوند نزدیک به ۲ هزار هکتار زمین به کشت کلزا اختصاص یافته که تاکنون بیش از ۲ هزار تن محصول از آن برداشت شده و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

انتهای پیام/ب

۳۱ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید نهاوند شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.