مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : نباید بازار‌های دام زنده را به راحتی از دست بدهیم.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید حاج محمدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از صنعت دامپروری به عنوان صنعت فعال استان کرمانشاه یاد کرد و گفت : این صنعت باید در استان کرمانشاه حفظ شود.

وی گفت : همان طوری که برنج محصول اصلی استان‌های شمالی کشور است، دام زنده نیز صنعت اصلی استان کرمانشاه در بخش کشاورزی به شمار می‌رود، لذا نباید بازار‌های موجود برای دام زنده استان در خارج از کشور را از دست بدهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به بازار خوب دام زنده استان کرمانشاه در کشور‌های حاشیه خلیج فارس، افزود: گوسفند نژاد سنجابی که نژاد غالب دام‌های استان کرمانشاه به شمار می‌رود، طرفداران زیادی در کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارد و صادرات دام زنده م یتواند ارزآوری خوبی برای استان به همراه آورد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه عوامل زیادی در افزایش قیمت گوشت اثر گذار بوده، افزود: اگرچه صادرات دام زنده می‌تواند در افزایش قیمت گوشت قرمز نقش داشته باشد، اما نمی‌توان همه دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز را با صادرات دام زنده در ارتباط دانست.

وی ادامه داد: هرچند بخشی از قیمت فعلی گوشت قرمز حباب است، اما بخشی از این افزایش قیمت نیز به افزایش نرخ ارز و در پی آن افزایش قیمت نهاده‌ها برمی گردد.

وی در ادامه با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای نگه داشتن دام در داخل استان به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز، اظهار کرد: از زمستان سال گذشته و در پی افزایش قیمت گوشت قرمز هیچ مجوز صادرات دام زنده‌ای از سوی دامپزشکی به عنوان متولی صدور مجوز صادرات دام زنده از استان به خارج از کشور صادر نشده است.

حاج محمدی اضافه کرد: به منظور کنترل قیمت گوشت قرمز در استان کرمانشاه حتی از فرستادن دام‌های زنده استان به دیگر استان‌ها نیز جلوگیری شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ممنوعیت صادرات دام زنده احتمال قاچاق دام از مرز‌ها را بالا می‌برد، افزود: وقتی زمینه صادرات دام زنده در استان فراهم نباشد، شرایط برای فعالیت افراد سودجو برای قاچاق دام فراهم می‌شود.

حاج محمدی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم دام زنده در کرمانشاه بین ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان است، تأکید کرد: وقتی دام زنده هم اکنون در شهرستان‌های مرزی استان با قیمت هر کیلوگرم حدود ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، طبیعتا چشم دامداران استان به فروش دامهایشان در مرز است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه سپس با اشاره به کاهش چشمگیر قاچاق دام زنده در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، افزود: باید در ادامه سال نیز برای جلوگیری از قاچاق دام زنده تلاش کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

صنعت دامپروری باید در استان کرمانشاه حفظ شود

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.