سخنگوی شورای شهر تهران از مشارکت ۵۰۹ هزارو ۱۰۸ در انتخابات شورایاری‌ها خبر داد.

بیش از ۵۰۹ هزار نفر در انتخابات شورایاری های شهر تهران شرکت کردندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری گفت: ۵۰۹ هزارو ۱۰۸ در انتخابات شورایاری‌ها شهر تهران شرکت کردند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: منطقه ۴،۳و ۱۵ از لحاظ رای دهندگان بیشترین مشارکت را داشته است و از لحاظ محلات، محله گلشن در منطقه ۴، محله نعمت آباد در منطقه ۱۹، محله شکوفه در منطقه ۱۹، محله تهرانپارس غربی در منطقه ۴، محله عبدل آباد در منطقه ۱۹ بیشترین حد مشارکت را داشتند.

در ادامه محمدرضا جوادی یگانه رئیس هیت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در نشست خبری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: ۱۶۳۱ شعبه اخذ رای در تهران داشتیم که از این تعداد صورتجلسه ۱۴۵۸ شعبه اخذ شده است.

یگانه گفت: زمان شکایت  افرادی که به انتخابات اعتراض دارند از تاریخ  ۵/۵ تا ۵/۹  است.

وی ادامه داد: طبق قانون در مناطقی که تعداد آرای اخذ شده کم است،  اختلاف بین نامزد‌ها بسیار کم است و به همین دلیل ۹ نفر عضو ثابت و ۴ نفر به عنوان علی البدل انتخاب می‌شوند.

یگانه گفت: اگر رای‌ها مساوی باشد فردی که مدرک بالاتری داشته باشد انتخاب می‌شود.

وی افزود: بنای کارمان را براساس خود اظهاری پیش بردیم، ولی افرادی که منتخب مردم شدند باید مدارک خود را ارائه کنند اگر مطالب و مدارک کذب باشد فرد منتخب مستعفی اعلام می‌شوند.

یگانه گفت: بر اساس آمار میزان مشارکت به نسبت جمعیت منطقه، منطقه ۱۹ شهرداری تهران با ۱۴ درصد شرکت کنندگان در صدر مناطق بیشترین مشارکت را داشت.

رییس هیات اجرایی برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: محله جلیلی در منطقه ۱۷، با ۱۰ درصد در رده دوم مشارکت قرار دارد و پس از آن محله صاحب الزمان در منطقه ۱۴، قنات کوثر در منطقه۴، هلال احمر در منطقه ۱۱، استاد مهین در منطقه ۹ بالای ۹/۵ درصد مشارکت در انتخابات را تجربه کردند.

یگانه گفت: ۷هزارو ۱۳۰ مجموع کل صندوق‌های اخذ رای در مناطق پایتخت بود.

رئیس هیات اجرایی انتخابات گفت: آمار انتخابات به لحظه اعلام می‌شود و طبق آخرین آمار عددی نزدیک به ۵۰۹ هزارو ۱۷۹ نفر در انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌ها شرکت کردند.

یگانه با برشمردن مناطقی که کمترین مشارکت در انتخابات شورایاری‌ها را داشتند گفت: محله عباس آباد در منطقه ۲۰، محله سیروس در منطقه ۱۲، محله قبا در منطقه ۳، و منطقه پیروزی جزء مناطقی بودند که کمترین مشارکت را در انتخابات داشتند.

در ادامه علی اعطا سخنگوی شورای شهر درباره گزارش تخلف‌ها گفت: عمده شکایت شهروندان نسبت به انتقال اتوبوس‌ای رای دهندگان به پای صندوق‌های رای بود که از لحاظ قانون نمی‌توان آن را تخلف برشمرد.

یگانه در پاسخ به این سوال که آمار نهایی شرکت بانوان در انتخابات شورایاری چه میزان استآ گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده ۳۹ درصد شرکت کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها از بانوان بودند.

نشست خبری پنجمین  دوره انتخابات شورایاری با حضور علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران و محمد رضا جوادی یگانه رییس هئیت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها برگزار و آخرین آمار پنجمین دوره انتخابات شورایاری اعلام شد.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار