سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم از اجرای مانور اطفای حریق در زندان مرکزی لنگرود قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛هادی سلیمی ،سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم اظهار کرد:مانور امداد و نجات و اطفای حریق در زندان مرکزی لنگرود قم برگزار شد.

وی افزود:سناریوی این مانور شامل وقوع حریق در بند ۳ زندان لنگرود و اجرای عملیات خروج اضطراری زندانیان از سایر بند‌ها و تخلیه مصدومین و آسیب دیدگان ناشی از حریق در بند ۳ و عملیات اسکان اضطراری بود.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم بیان کرد: در این مانور ۲۵ نفر امدادگر و نجاتگر عملیاتی در قالب ۴ تیم پیش بیمارستانی، ۲ تیم اسکان و ۱ تیم پشتیبانی عملیات حضور داشتند.

سلیمی با اشاره به اینکه تعداد ۴ دستگاه آمبولانس و ۲ خودروی کمک دار و فرماندهی در این مانور به کارگیری شد. افزود: این مانور با اعلام حادثه حریق زندان توسط یگان حفاظت زندان به مرکز کنترل و هماهنگی و عملیات ۱۱۲ در ساعت ۸ صبح آغاز شد و بلافاصله پس از هماهنگی‌های عملیاتی تیم‌ها به منطقه مانور اعزام شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با تشریح روند اجرای این مانور ادامه داد: پس از حضور تیم‌ها و استقرار در بند ۳ زندان، پس از اطفا حریق توسط دستگاه‌های مسول، تیم‌های پیش بیمارستانی و نجات نسبت به تخلیه اضطراری و انتقال مصدومین سرپایی اقدام کردند.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای آمادگی تیم‌های امدادی با انجام مانور‌های امدادی گفت: همزمان یک چادر درمانگاهی بزرگ و دو چادر امدادی تیپ دو جهت درمان سرپایی و اسکان بازماندگان حادثه در محوطه روباز زندان آماده و نسبت به انجام شرح وظایف اقدام کردند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم یادآور شد: این مانور با همکاری و مشارکت دستگاه‌های امدادی استان به منظور ارتقای توان عملیاتی و افزایش هماهنگی‌ها اجرا شد؛ و در پایان توسط عوامل اجرایی و انتظامی زندان‌های استان قم از همکاری و حضور پرشور تیم‌های معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این مانور تقدیر شد.

انتهای پیام/ش

مانور  اطفای حریق در زندان مرکزی لنگرود قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار