معاون فرهنگی وزیر بهداشت گفت: ۲۱ طرح خوابگاه دانشجویی در کشور اجرا می شود که از این میزان ۲ خوابگاه کامل شده و یک خوابگاه به بهره برداری رسیده و مابقی هنوز ناتمام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سیما سادات لاری معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از کانون جهادی صراط الحمید در بخش میان جلگه نیشابور گفت: از ۲۱ طرح خوابگاه دانشجویی در کشور ۲ خوابگاه کامل شده و یک خوابگاه به بهره برداری رسیده و مابقی هنوز ناتمام است.

او ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت ها، پیش بینی‌های قبلی برای برآورد اعتبار مورد نیاز تکمیل این طرح‌ها نیاز به بازنگری دارد.

معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این زمینه تمهیداتی برای اخذ وام‌های مناسب و اختصاص درآمد‌های مخصوص هر دانشگاه به این حوزه در نظر گرفته شده تا این طرح‌ها سریع تر به بهره برداری برسند.

لاری با بیان اینکه تاکید وزیر بهداشت بر حل هر چه سریع تر مشکلات بودجه طرح‌های عمرانی است، گفت: اکثر خوابگاه‌های دانشجویی فرسوده شده اند و هر سال مبالغ بسیاری جهت مرمت و تعمیر آن‌ها هزینه می‌شود.

او تصریح کرد: اولویت ما اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های استاندارد و متمرکز است که باعث کاهش قابل توجه هزینه‌های رفت و آمد دانشجویان می‌گردد.

معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرانه فرهنگی هر دانشجو ۳۲ میلیون ریال است که این مبلغ در هر دانشگاهی متفاوت است و از سال آینده بودجه فرهنگی دارای ردیف اعتبار مستقل خواهد شد.

انتهای پیام//ف.س

از سال آینده بودجه فرهنگی دارای ردیف اعتبار مستقل خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.