در چند شب قبل، فرد یا افرادی ناشناس در اقدامی غیرانسانی ۱۱۴ اصله درخت را در نیشابور قطع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد خفاجه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز نیشابور گفت: متأسفانه نمی‌دانیم چه کسی و با چه انگیزه‌ای اقدام به شکستن و قطع ۱۱۴ اصله درخت ۳ تا ۱۲ ساله در منطقه گردشگری خیام و عطار کرده است.

او ادامه داد: این فرد یا افراد به‌وسیله دست درختان را شکسته اند، و درختان ۱۰ ساله نیز به‌راحتی با دست شکسته شده اند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز نیشابور با اشاره به اینکه درختان میراث فضای شهری و شناسنامه‌های هر شهری هستند، گفت: ما در کمیسیون ماده ۷ با افرادی که به خاطر ساخت و ساز، قصد قطع درختان را داشته باشند، به‌سختی برخورد و موضوع را پیگیری می‌کنیم و در شرایط خاصی اقدام به جابه‌جایی درخت می‌کنیم.

خفاجه افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نیشابور بابت نگهداری درختان بسیار هزینه می‌کند، مثلا در این ایام با وجود گرمای ۴۲ درجه، روزانه هزار و ۵۰۰ متر‌مکعب برای درختان آب حمل و مصرف می‌کنیم.

او تصریح کرد: از روز اول موضوع را از نظر حقوقی و انتظامی پیگیری کرده‌ایم و در حال پیگیری موضوع از طریق حراست شهرداری نیز هستیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نیشابور گفت: از مردم خواستارم تا با هوشیاری این موضوع را پیگیری کنند و در صورت مشاهده فرد یا افراد مشکوک، مراتب را به مامورین انتظامی اطلاع دهند.
 
انتهای پیام//ف.س
 

قطع درختان در نیشابور  

برچسب ها: محیط زیست ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.