آیت الله سپاسی در نماز جمعه اراک:

جهاد در راه خدا و ایمان به رسول خدا/ مهار فتنه‌های مختلف باید در نماز‌های جمعه انجام شود

امام جمعه موقت اراک گفت: جهاد در راه خدا و ایمان به رسول خدا میتواند انسان را از عذاب دردناک قیامت محفوظ بدارد.

جهاد در راه خدا و ایمان به رسول خدا/ اقتدار جمهوری اسلامی ایران با تهدید در مقابل تهدیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله سپاسی امام جمعه موقت اراک در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک گفت: ایمان به خداوند متعال و ایمان به رسول خدا میتواند انسان را از عذاب دردناک روز قیامت نجات دهد و خداوند از ایمان به خدا و ایمان به رسول خدا و جهاد در راه خدا به عنوان تجارت یاد می‌کند.

وی افزود: در قرآن، ایمان به خدا در کنار ایمان به رسول خدا بیان شده است و به این معنی می‌باشد که ایمان به خداوند از ایمان به رسول خدا جدا نیست و این دو ایمان جدانشدنی هستند، زیرا اگر کسی ایمان حقیقی به خدا داشته باشد ایمان به پیامبر خدا را هم به دنبال دارد.

آیت الله سپاسی اضافه کرد: در این تجارت سودمند بعد از اینکه به خدا و پیامبر ایمان آوردید به جهاد در راه خدا و تلاش و برنامه نیاز دارید و شما باید در راه خدا با مال و جان خود مجاهدت کنید و کنار یکدیگر قرار دادن جان و اموال ثابت می‌کند که جهاد با جان، جهاد با مال هم نیاز دارد، زیرا بدون خرج مال نمی‌شود در این مسیر پیش رفت.

وی اظهار کرد: در این مسیر باید به جهاد اقتصادی توجه کرد، زیرا مجاهدین به پشتیبانی و حمایت نیاز دارند و آن‌هایی که می‌توانند با جان و مال جهاد کنند و آن‌هایی که مال ندرند با جانشان مجاهدت می‌کنند و آن‌هایی مشکلات جسمانی دارند باید مالشان را در این مسیر بگذارند و دریغ نکنند.

صراط آخرت انعکاس صراط دنیاست

امام جمعه موقت اراک گفت: دنیا در روایات به عنوان مزرعه آخرت یاد شده است و جایی است که شما باید در اینجا بکارید و فردا برداشت کنید و لذا آنچه که انسان می‌کارد را در آخرت برداشت خواهد کرد اگر خیر بکارد، خیر میچیند.

وی بیان کرد: دنیا، دار صدق و راستی است برای کسانی که صادقانه با دنیا برخورد کنند و انعکاسی که دنیا از اعمال ما دارد انعکاس صدق است اگر ما صادق باشیم و دنیا، خانه‌ی عافیت و سلامتی است برای کسی که سعی کند واقعیت دنیا را بفهمد.

وی افزود: خیلی از انسان‌ها از این دنیا با سلامت عبور نمی‌کنند، اما اگر کسی نکته‌ی این دنیا را بفهمد و غرض از آفرینش این جهان را دریابد می‌تواند به سلامت از این دنیا بگذرد و امروز حق طلبی و عبور از مسیر حق مشکل است و انعکاس این برای فردا، صراط قیامت است.

وی ادامه داد: انسان با فرسودگی و پیر شدن قوای عقلانی اش تحلیل نمی‌رود بلکه مجاری ادراک ضعیف می‌شود و لذا کسانی که از این دنیا استفاده کردند به یک کمال عقلانی و ایمانی بالا می‌رسند و اگر کسی اهل جمع کردن سرمایه باشد در این دنیا غنی می‌شود.

نماز جمعه یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران

آیت الله سپاسی در خطبه‌های نماز جمعه اراک بیان کرد: نماز جمعه یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران است و امروزه به برکت جمهوری اسلامی ایران ما نماد وحدت یعنی نماز جمعه را در همه جای کشور داریم.

وی افزود: در رابطه با فواید نماز جمعه روایات زیادی داریم و یکی از آثار نماز جمعه، تقویت آگاهی‌های مردم در زمینه‌های دینی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی است که نماز‌های جمعه باید چنین خاصیتی داشته باشند که شاهد هستیم نماز جمعه سطح آگاهی دینی و اعتقادی و سیاسی و فرهنگی مردم را بالا برده است.

وی اضافه کرد: ایجاد روحیه‌ی وحدت و همدلی از دیگر فواید نماز جمعه است که نماز‌های جمعه باید منادی وحدت بین مومنین باشند و باید ندای اجتماع از جامعیت در نماز جمعه بلند باشد که این موارد تحقق دارد.

امام جمعه موقت اراک، طرح مطالبات نظام و رهبری و مردم را از دیگر کارکرد‌های نماز جمعه دانست و ادامه داد: ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز یکی از آثار نماز جمعه است و شهدایی که از جوانی و زندگی خود گذشتند تا انقلاب و مردم سربلند بمانند را باید تکریم کنیم.

وی بیان کرد: مهار فتنه‌های مختلف باید در نماز‌های جمعه انجام شود و همچنین ترویج روحیه عدالت طلبی و ایستادگی در برار زورگویان و مستکبران از دیگر کارکرد‌های نماز جمعه است.

پیام قدرت جمهوری اسلامی ایران

آیت الله سپاسی بیان کرد: توقیف نفتکش جمهوری اسلامی ایران توسط انگلستان یک دزدی دریایی است و انگلیسی‌ها فکر نمی‌کردند که جمهوری اسلامی ایران توقیف یک کشتی را با توقیف دو کشتی پاسخ بدهد.

وی افزود: امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حدی است که هر تهدیدی را با تهدید می‌تواند جواب دهد اگر نفتکشی را توقیف می‌کنند نفتکش آن‌ها باید توقیف بشود و اگر پهپاد آمریکایی، حریم جمهوری اسلامی ایران را می‌شکند این پهپاد باید ساقط بشود تا آمریکایی‌ها بدانند اگر بزنند در جواب می‌خورند.

وی ادامه داد: ساقط کردن پهپاد آمریکایی یک نکته دارد و این نکته این است که آمریکایی‌ها جرأت پاسخ دادن را ندارند و شایعه کرده بودند که یک پهپاد از ایران را زنده اند، ولی دروغ بود و نتوانستند ثابت کنند.

امام جمعه موقت اراک بیان کرد: مسئولین باید توجه داشته باشند مردم، اسلام و جمهوری اسلامی ایران عزیز هستند و این استراتژی که در سه ماه گذشته پیش گرفته ایم که ما به موازات عمل نکردن اروپایی‌ها به برجام، تعهداتمان را کم می‌کنیم شاهد هستیم که این استراتژی جواب داده است.

وی اضافه کرد: ما باید بین تنش‌ها موازنه ایجاد کنیم و اگر دشمن تنش ایجاد می‌کند، ما هم باید تنش ایجاد کنیم و در این یک سالی که آمریکا از برجام خارج شد هر روز تنش‌ها و تهدید‌ها را بیشتر می‌کردند، ولی موضع گیری اخیر که نشان داد ما می‌توانیم از توانمان استفاده کنیم دشمن مجبور شده است که تنش‌ها را کم کند.

انتهای پیام/ ر

خطبه‌های نماز جمعه چهارم مرداد ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.