آیت الله دری نجف ابادی در خطبه ی اول نماز جمعه امروز به خصایص تقوی پرداخت.

کربلایی کاظم ساروقی معجزه ی قرن است/تقوی آب حیات انسان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک گفت:تقوا همانند آب حیات است،انسان را احیا میکند.حیات واقعی انسان ها به برکت تقواست.تقوا انسان را از جنایات،غیبت و تمامی خصایص و رذایل بد انسانی دور میکند.دو خطبه نماز جمعه درس تقوا را میدهند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود:۱۱۰ فضیلت و صفت،امام علی(ع) در خطبه شریفیه متقین برای تقوا ذکر کرده است که این نشان از جایگاه ویژه ی تقوا دارد.از تمام آحاد مردم،مسئولین،حوزوی ها و دانشگاهی ها میخواهم تا این خطبه را بخوانند و به آن عمل کنند.

وی بیان کرد:صدا و سیما هوشیار باشد که سرمایه ی جامعه تبلیغ برای علم،تقوا و تمامی خصایص خوبی است که اسلام عرضه میکند و این تبلیغات در صدا و سیمای ما جایش خالی است.همه ی انسان ها به سرمایه تقوا نیاز دارند و قرآن کریم بیش از ۲۵۰ بار آمده است و عظمت این موضوع را نشان میدهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد:تقوای قلب بالاترین تقوی هاست.میتوان امی بود اما با تقوی پیش خداوند جایگاه ویژه ای داشت مانند کربلایی کاظم ساروقی؛این معجزه ی قرن که ای کاش میتوانستیم به دنیا آن را معرفی کرد.

او در خطبه های دوم در خصوص پنجم مرداد گفت:نماز جمعه در پنجم مرداد بود که به دستور امام خمینی(ره) برگزار شد و سالگرد تاسیس نماز جمعه در انقلاب بود،نه اینکه در دوران گذشته نبوده باشد بلکه در انقلاب شکوهمند برگزار شد.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد:برگزاری نماز جمعه یکی از برکات انقلاب بود که حدود ۹۰ نقطه از مناطق شیعه نشین و صدها مکان دیگر؛ برادران سنی نماز جمعه را برگزار میکنند.

وی افزود:در این ۱۰ سالی که در اراک امام جمعه بودم تلاش کردم که در جهات مختلف از تقوی صحبت کنم.از مردم میخواهم که به نماز جمعه ی اراک مقید باشند.

امام جمعه ی کلانشهر اراک تاکید کرد:نماز جمعه از سال های گذشته در اراک برگزار میشده و از برکاتش میتوان به آیت الله اراکی اشاره کرد.انتظار میرود که در استان مرکزی با وجود بزرگانی همچون آیت الله اراکی،کربلایی کاظم ساروقی و دیگران؛نماز جمعه با جوانان شکوهمندتر برگزار شود.نماز جمعه سند بیعت با امام زمان است.

انتهای پیام/ی

امام جمعه اراک گفت:نماز جمعه سند بیعت ما با امام زمان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار