استاندار مازندران گفت: به دنبال آن هستیم تا صنایع پتروشیمی در استان راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه رفع موانع تولید غرب استان مازندران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در چالوس برگزار شد، گفت:به دنبال آن هستیم تا صنایع پتروشیمی در استان مازندران راه اندازی شود و در این زمینه مکاتباتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد انجام شده است.

وی افزود: تولید کنندگان در استان مازندران علیرغم تحریم‌ها فعالیت‌های خوبی دارند و شاهد افزایش تولید کننده در استان مازندران و فعالیت کارخانه‌هایی که نیمه فعال و غیر فعال بودند هستیم.

استاندار مازندران گفت: تلاش داریم در حوزه صنعت در سطح ملی توجه ویژه‌ای به مازندران شود و ظرفیت‌های خوبی در استان مازندران وجود دارد و در صنایع پتروشیمی می‌توانیم سرمایه گذاری خوبی در مازندران را شاهد باشیم.

احمد حسین زادگان افزود: در حوزه پسماند که یکی از مشکلات اساسی استان محسوب می‌شود با حمایت دولت در تلاش هستیم زباله سوز‌ها به زودی راه اندازی و بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی گفت: ما نمی‌توانیم معادن و مصالح غرب استان را از شرق استان وارد کنیم و بگوییم اینجا نمی‌توانیم معدن داشته باشیم و محیط زیست مهم است و ضمن توجه به آن باید معادن در غرب استان مازندران نیز فعالیت داشته باشند و به اندازه نیاز بتوانیم در دو یا سه معادن فعالیت داشته و به اندازه نیاز برداشت کنیم.

وی افزود: در حوزه تجارت کار خوبی داریم شروع می‌کنیم یک میلیون دلار از صندوق ضمانت دریافت کردیم و در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم تا صادرات محصولات استان به کشور‌های حاشیه دریای خزر را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/آ

 

صنعت پترو شیمی به مازندران می آید

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.