معاون رئیس جمهور گفت: ساخت جاده رحیم آباد به کلاچای به دلیل ضرورت داشتن جاده جایگزین دسترسی به استان‌های شمالی و پدافند غیر عامل اهمیت مضاعف دارد و برای تکمیل آن مصمم هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد باقر نوبخت  معاون رئیس جمهور هنگام بازدید از مسیر رحیم آباد به کلاچای در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ارتباط استان‌های قزوین به گیلان یک راه اصلی است که از منجیل عبور می‌کند و ما در مناسبت‌ها و تعطیلات با ترافیک سنگین این مسیر مواجهیم و ایجاد یک مسیر جایگزین هم احساس می‌شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی در کنار داشتن جاده‌های جایگزین برای مسیر‌های پر تردد موضوع پدافند غیر عامل هم برای ما اهمیت دارد که در این زمینه دو جاده قزوین به الموت و تنکابن و جاده رحیم آباد به کلاچای تعریف شد، اما لازم است جاده‌های ذخیره و جایگزین هم داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یادآور شد: در مسیر رحیم آباد به کلاچای نگاه‌های متفاوت زیست محیطی داشتیم لذا برای تعیین تکلیف موضوع امروز بازدیدی با حضور استانداران قزوین و گیلان و مسئولان محلی صورت گرفت تا با همکاری همه دستگاه‌ها وضعیت را سرو سامان دهیم و کار به نتیجه برسد.

نوبخت گفت: اقداماتی که در گذشته در این جاده صورت گرفته موافقت زیست محیطی دارد و امکان ادامه مسیر را داریم، اما برخی معابر باید اصلاح شود و مقرر شد شرکت زیرساخت در یک ماه آینده مطالعات مسیر را ارائه کند و پس از آن حداکثر در یک ماه دیگر محیط زیست جواب نهایی را اعلام کند تا وضعیت مشخص شود.

چهارم مهر ماه تصمیم نهایی گرفته می‌شود

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: یکی دیگر از تصمیمات این بود که جلسه دیگری در  ۴ مهرماه در استان قزوین و همین محور داشته باشیم و گزارش‌های تهیه شده مورد بررسی قرار دهیم تا نتیجه نهایی اعلام شود.

وی گفت: این جاده هم از نظر پدافندی و هم راه جایگزین برای دو استان گیلان و قزوین اهمیت دارد و در صددیم در همین فصل کاری وضعیت مشخصی را برای آن تعیین کنیم تا تکلیف پیمانکار هم مشخص شود.

نوبخت تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان قزوین یکی از مصوبات سفر اجرای همین طرح بود و چون موافقت نهایی با اصل کار انجام شده و از منظر پدافند غیر عامل و راه جایگزین برای اتصال دو استان هم جوار لازم است ما هم پیگیر هستیم تا کار از توقف خارج شود.

اعتبار طرح پس از ارائه مطالعه زیست محیطی داده می‌شود

وی در خصوص تأمین اعتبار پروژه هم گفت: اعتبار زمانی پرداخت می‌شود که کار صورت گیرد و پیمانکار بتواند صورت مجلس ارائه کند، اما در حال حاضر که به دلیل مشکلات زیست محیطی کار متوقف شده و خوب پیش نرفته تا وضعیت محیط زیست مشخص نشود امکان دادن اعتبار نیست، اما چون کار تعریف شده ما اعتبارش را پیش بینی کرده ایم و آماده است و در صورت رفع مشکلات داده می‌شود.

نوبخت اظهار داشت: وقتی سند محیط زیست کامل شود همه مبالغ را می‌دهیم و توافق شد در محدوده استان قزوین و گیلان برای ادامه مسیر موجود و بهسازی آن کار ادامه یابد و منتظر پاسخ محیط زیست نباشند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
poyan pakzad
۱۶:۱۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
باسلام پل رو گذر کلاجای چرا تمام نمیشود
آخرین اخبار