همزمان با سالروز شهادت طاطائوس مقدس مراسم سالانه مذهبی ارامنه جهان در قره کلیسای چالدران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،با فرا رسیدن سالروز شهادت طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) تعداد زیادی از ارامنه ایران و جهان با حضور در قره کلیسای چالدران، با انجام اعمال خاص مراسم عشای ربانی یا بادارک را آغاز کردند.

 آبراهیمیان عضو شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان و مسئول برگزاری مراسم مذهبی قره کلیسا گفت: امسال شصت و پنجمین سال برگزاری این مراسم مذهبی است که با حضور پرشور ارامنه ایران و بسیاری از کشور‌های خارجی از جمله انگلستان، آلمان، اتریش، فرانسه به مدت ۳ روز بر گزار می‌شود.

راز و نیاز با خدا، روشن کردن شمع، قربانی کردن گوسفندان، غسل تعمید نوزادان از جمله اعمال هستند که این ارامنه در مدت حضور خود در این مراسم مذهبی آن را بجای می‌آورند.

محمد زاده فرماندار چالدران گفت: امسال در جهت اجرای بهتر این مراسم بسیاری از ادارات خدمات رسان از جمله آتش نشانی، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی در این محل مستقر شده اند تا این مراسم به نحو احسن بر گزار شود.

وی افزود:در اجرای این مراسم افزون بر ۱۰۰ نفر نیروی خدمات رسان مشغول فعالیت هستند.

این مراسم به مدت ۳ روز در قره کلیسای این شهرستان انجام می‌گیرد که روز شنبه پنجم مرداد در آخرین روز از برگزاری این مراسم جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی حضور خواهند داشت.

بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده امسال در این مراسم مذهبی افزون بر ۶ هزار نفر ارامنه حضور خواهند داشت.

ارامنه ایران و جهان همه ساله در روز‌های آخر تیرماه و هفته اول مرداد ماه، که مصادف با قتل تاتائوس مقدس و پیروان مسیحی او است در قره کلیسا مراسم خاصی بر پا می‌کنند. باداراک یکی از هفت آیین مقدس مسیحیان جهان است که به صورت سالانه در این محل برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

چالدران میزبان مراسم سالیانه مذهبی ارامنه جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.