مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حذف دفترچه در مراکز تامین اجتماعی استان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج پیام اکبری مدیر درمان تامین اجتماعی این استان با اشاره به اینکه تعداد مراکز طرف قرارداد با حوزه درمان تامین اجتماعی استان ۳۰۵ مورد است، گفت: حذف دفترچه در ۷۰ درصد مراکز خصوصی طرف قرارداد در حال اجرا است.

پیام اکبری افزود: حذف دفترچه از نیمه دوم سال ۹۷ در مراکز تحت قرارداد این سازمان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد اما زیرساخت‌های لازم برای تحقق ۱۰۰ درصدی این مهم مهیا نبود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۷ برنامه مشخصی برای حذف نسخه های کاغذی پزشکان نداشت.

اکبری گفت: امسال این وزارتخانه در این زمینه گام نهاده و بحث حذف کلی دفترچه و جایگزینی آن با کارت سلامت را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: امید است تا پایان شهریور ماه ۹۸ در تمامی مراکز خصوصی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد، نسخه الکترونیک جایگزین دفترچه شود.

اکبری اضافه کرد: چند سال اخیر یکی از کارهای ارزنده ای که سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم در بحث نهضت بزرگ الکترونیک انجام داد، موضوع حذف نسخه کاغذی بوده است.

وی افزود: حذف نسخه کاغذی در کشور از سال ۹۶ آغاز شده و بیمه شده می‌تواند با ارائه کد ملی و شماره بیمه‌ای خود از خدمات این سازمان در درمانگاه ها یا بیمارستان‌های طرف قرارداد بهره ببرد.

اکبری گفت: حذف دفترچه‌های درمانی سبب صرفه جویی در هزینه‌های این سازمان و رفاه حال بیمه شدگان خواهد شد به گونه‌ای که سوابق بیمار حفظ می‌شود و بیمه شده در هر جای کشور می‌تواند به مراکز درمانی این سازمان مراجعه کند و اطلاعات درمان خود را به سرعت دریافت کند.

۳۲۰ هزار نفر بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما به بیش از ۳۵۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ط

حذف دفترچه در مراکز تامین اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.