نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: زیارت هیچ کدام از ائمه اطهار(ع) به اندازه امام رضا(ع) از سوی پیامبر(ص) تاکید نشده است.

پیامبر(ص) به زیارت امام هشتم(ع) تاکید بسیاری داشتندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی صبح امروز در مراسم "شکرانه دهه کرامت" که در کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر(ص) تاکید بسیاری به اهمیت زیارت امام هشتم(ع) داشتند، گفت: زیارت هیچ کدام از ائمه اطهار(ع) به اندازه امام رضا(ع) از سوی پیامبر(ص) تاکید نشده است.

او تصریح کرد: این تاکید به این دلیل است که پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) آینده اسلام و تشیع را در این نقطه از جهان می‌دانستند و باید به گونه‌ای توجه سایر مسلمانان و شیعیان را به این سرزمین جلب می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در مجموعه روایات و احادیث معصومین از خود پیامبر(ص) تا امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) بعد از زیارت سید الشهدا زیارت امام رضا (ع) به این اندازه مورد توجه و تاکید توصیه قرار نگرفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه امام هشتم (ع) نیز خود به زیارت قبر پدرش توصیه و تاکید کرده است، افزود: ظاهراً بین شیعیان و اصحاب امام هشتم(ع) این موضوع مطرح بوده است.

او یکی از دلایل این همه تاکید را غربت امام هشتم (ع) عنوان کرد و تصریح کرد: اینکه ایشان از وطن و خانواده خود دور بود، بخشی از غربت است، غربت اصلی امام رئوف این است که بیشتر شیعیان آن زمان فکر می‌کردند ایشان در اوج قدرت هستند، در حالی که این‌گونه نبود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اکثریت شیعیان آن زمان معتقد بودند که امام رضا(ع) برخلاف پدرشان که در زندان به سر می‌برد در اوج قدرت و عظمت و مورد توجه خاص جریان قدرت قرار دارد، در حالی که از بحران فشارها و شکنجه‌هایی روحی که ایشان می‌شد، بی‌خبر بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایلی که پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) به زیارت امام هشتم(ع) توصیه و تاکید کردند، پیش‌بینی ایشان نسبت به آینده اسلام بود، افزود: برای همه ائمه و معصومین این واقعیت مسجل بود که سرنوشت و آینده اسلام در ایران رقم می‌خورد و این موضوع برای تمام اولیا قطعی و حتمی بوده است.

او ادامه داد: آینده پایدار اسلام در این سرزمین است که به دفاع و ترویج اسلام در جهان می‌پردازد و این موضوع سبب شد افکار سراسر جهان اسلام را به این نقطه متمرکز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: رسالت خادمان امام رضا(ع) توسعه شخصیتی ولایت‌مداری ایشان در جهان اسلام در جهان است و یکی از آثار پر برکت دهه کرامت توجه به همین موضوع است.

 

انتهای پیام//ف.ش

 

رسالت خادمان امام رضا(ع) توسعه شخصیتی ولایت‌مداری ایشان در جهان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
السلام‌علیک‌یاعلی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)‌السلام‌علیک‌ورحمة‌الله‌
وبرکاته