نخستین نشست خبری چند جانبه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بینایی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در نخستین نشست خبری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: دفتر امور اجتماعی چهار رسالت کاهش آسیب‌های اجتماعی، نشاط اجتماعی، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و تشکیل سمن‌ها و صیانت از حقوق شهروندی را برعهده دارد.

وی افزود: اکثر آسیب‌ها در محله‌های فقیر و کم برخوردار وجود دارد و بهترین راه حل برای کاهش این آسیب‌ها آموزش مهارت‌ها و شغل مناسب می‌باشد.

بینایی بیان کرد: نشاط اجتماعی یعنی رضایت نسبی از زندگی و این امر تا زمانی که فرد مهارت لازم و به دنبال آن یک شغل مناسب نداشته باشد رغم نمی‌خورد.

وی ابراز داشت: در بحث حقوق شهروندی حق تمام شهروندان است که از آموزش‌های لازم مهارتی برخوردارشوند.

سرهنگ خوش چشم فرمانده مرکز آموزش وظیفه نیروی هوایی سمنان هم در این نشست گفت: در این مرکز هر دوماه یک بار دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و میانگین سالانه ۱۵ هزار نفر در این مراکز آموزش می‌بینند.

وی افزود: از سال ۹۱ کار مهارت آموزی در سمنان آغاز شد و به سربازان در رشته‌های امداد و نجات، بایگانی اسناد، آشنایی با جی پی اس، پیرایش گری، صنعت ساختمان و مکانیک خودرو‌های سبک و سنگین آموزش‌های لازم ارائه شد.

رئیس دانشگاه سمنان هم اظهار داشت: تولید کار یک اولویت است و دانشگاهی که خروجی کار داشته باشد ارزشمند است.

نصیری افزود: نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی باید دگرگون شود تا استعداد‌های لازم شکوفا شود.

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان هم گفت: نقطه آغاز تربیت و تحول دوران پیش دبستانی و ابتدایی است و باید به آن توجه ویژه داشت.

دستورانی افزود: بزرگترین خدمت به هر انسان این است که هر دانش آموز متناسب با علایقش هدایت تحصیلی شود.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان هم گفت: توانمند سازی مددجویان بهزیستی از مسائل قابل توجه این اداره کل است و در سال گذشته بیش از ۲۰۰ نفراز مددجویان تحت آموزش قرار گرفتند.

ایزد پور افزود: ما موظفیم سالانه ده درصد از مددجویان را توانمند کنیم و این امر جز با حمایت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای امکان پذیر نیست.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در این نشست گفت: در حوزه اشتغال و مهارت آموزی باید کار‌های فرهنگی گسترده‌ای انجام شود.

منصوری افزود: فرهنگ کار و مهارت آموزی باید از سنین کم و از خانواده‌ها آغاز شود و تا دانشگاه و شغل مناسب ادامه داشته باشد.

انتهای پیام / م

اکثر آسیب‌ها در محله‌های فقیر و کم برخوردار وجود دارد

برچسب ها: اشتغال ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.