مدیر جهاد کشاورزی آمل از ساخت گلخانه هیدروپونیک به مساحت ۳ هزارمترمربع در روستای مارکتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت:کشت  هیدروپونیک نیاز به شخم، آبیاری، مبارزه با آفات خاک و مبارزه با علف‌های هرز ندارد و بقیه عملیات‌های زراعی نیز ساده‌تر است و از مصرف آب در این روش به طور قابل ملاحظه‌ای کاسته می‌شود که این یک مزیت برای نواحی خشک است.

وی افزود: هیدروپونیک کشت بدون خاک شامل انواعی از روش‌های غیر متعارف کاشت گیاهان مانند کشت آبی و کشت در ماسه، سنگریزه و کشت هوایی و داخل لوله است.

اسلامی گفت: در کشت بدون خاک، ریشه گیاه و گل در موادی مانند پرلیت قرار می‌گیرد و محلول غذایی تهیه شده توسط فرد متخصص به این بستر رسانده و تغذیه گیاه از این طریق اتفاق می‌افتد.

وی افزود: امکان تولید محصول در زمین‌ها و مکان‌های غیرقابل کشت، کاهش آفات و بیماری ها، تولید محصول سالم، افزایش کیفیت محصول به میزان چند برابر و تولید خارج از فصل محصول از دیگر مزایای کشت هیدروپونیک است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت:۴۴۸ بهره بردار در پرورش گل و گیاه آمل مشغول فعالیت هستند که از ۱۹۴ هکتار سطح گلخانه شهرستان ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای با پوشش پلاستیکی و شیشه‌ای و ۱۰۲ هکتار فضای باز گلخانه‌ای می‌باشد.
انتهای پیام/س
 

ساخت گلخانه هیدروپونیک به مساحت ۳ هزارمترمربع در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.