مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بازدید و افتتاح چندین پروژه فرهنگی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

پروژه‌های فرهنگی در سفر وزیر ارشاد به هرمزگان افتتاح می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان عصر چهارشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات فرهنگ و ارشاد هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: وزیر ارشاد بلافاصله به دیدار نماینده جدید، ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس خواهد رفت و نشست شورای فرهنگ عمومی را برپا خواهد کرد.

وی با بیان این‌که نشست شورای فرهنگ عمومی وزیر ارشاد و امام جمعه بندرعباس متفاوت با دوره‌های قبل است، بیان داشت: در این نشست حکم شورای فرهنگ عمومی استان به حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده نماینده، ولی فقیه هرمزگان اعطا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: تفاهم‌نامه فرهنگی و هنری بین وزیر ارشاد اسلامی و استاندار هرمزگان در بخش‌های بیمه فعالان رسانه‌ای و فرهنگ و هنر، توسعه زیرساخت‌های سینمایی، علوم قرآنی منعقد خواهد شد.

کمالی زرکانی تصریح کرد: میزان اعتبار این تفاهم‌نامه ۳۶۱ میلیارد ریال است و جزییات کامل‌تر این تفام‌نامه از زبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای فرهنگ عمومی اعلام خواهد شد.

وی گفت: در روز شنبه وزیر فرهنگ و ارشاد ضمن بازدید از سینمای دیجیتال و طرح پلاتو بندرلنگه، مجتمع نگارخانه این شهرستان را نیز افتتاح می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مجتمع نگارخانه بندرلنگه در زمینی با ۲۵۰ متر مربع مساحت و تجهیزات کامل و حرفه‌ای توسط دفتر فنی ارشاد اسلامی استان به سر انجام رسید.

وی تشریح کرد: از دیگر برنامه‌های سفر وزیر ارشاد به شهرستان بندرلنگه در سالن فرمانداری این شهرستان می‌توان به برگزاری نشست وزیر با اصحاب فرهنگ و رسانه شهرستان‌های بندرلنگه، خمیر و پارسیان و هم‌چنین تقدیر از خدمات استادان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ این استان (احمد حبیبی و علی رادمهر) اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص دومین روز سفر سید عباس صالحی به این استان، گفت: وزیر پس از دیدار با کارکنان اداره کل ارشاد استان در صبح روز یک‌شنبه به سمت شهرستان رودان برای افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری رودان و نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه این شهرستان و هم‌چنین تقدیر از استاد موسی روشی استاد خوشنویسی و موسیقی رودان سفر می‌کند.

کمالی زرکانی اعتبار هزینه شده مجتمع فرهنگی و هنری رودان را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این مجتمع با دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای یک‌هزار و ۱۵۰ مترمربع شامل بخش‌های نگارخانه، پلاتو تئاتر، بخش‌های اداری و ۱۵۰ صندلی از سال ۸۷ آغاز شده بود.

این مسوول برنامه‌های عصر یک‌شنبه ششم تیرماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور صالحی در منزل استاد احمد سایبانی اشاره کرد و بیان داشت: دکتر صالحی بعد از آن نشستی با مدیران ادارات زیرمجموعه وزارت ارشاد از جمله حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه و امور کتابخانه‌ها در سالن نشست‌های استانداری خواهد داشت.

کمالی زرکانی برگزاری نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه بندرعباس و استان هرمزگان و تقدیر از خدمات استادان حسین پریش، منصور نعیمی و حسین احمدی نسب را از دیگر برنامه‌های یک‌شنبه شب صالحی وزیر ارشاد در بندرعباس اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد بعد از پایان نشست‌های خود با مسوولان سیاسی و فرهنگی استان در یک نشست خبری نتایج و دستاورد‌های این سفر را تشریح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر ۲ روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان هرمزگان شاهد دستاورد‌های ارزشمند در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه خواهیم بود.

انتهای پیام/ز

وزیر ارشاد به بندرعباس سفر می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.