مدیرعامل بنیاد بین‌المللی هنری امام رضا (ع) از برگزاری اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با حضور سفیران کشور‌های اسلامی در مشهد خبر داد.

پایان جشنواره امام رضا (ع) در مشهد با حضور سفیران کشور‌های اسلامیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمود برازش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی هنری امام رضا (ع) گفت: با اتمام جشنواره‌های امام رضا (ع)، کارشناسان وزارت ارشاد این جشنواره‌ها را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه براساس ارزیابی مشخص شد جشنواره‌های امام رضا (ع) توسعه کمی خوبی در همه کشور داشته است، افزود: تصمیم برای این شد بعضی از این جشنواره‌ها حذف، ادغام، تقویت یا دوسالانه برگزار شوند، به همین مناسبت در سال جاری به جای ۳۲ جشنواره، ۱۵ جشنواره برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی هنری امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته ۶ جشنواره شعر از جمله شعر سپید و فارسی به دو جشنواره تقلیل یافت، یادآور شد: در حوزه تئاتر ما سه جشنواره بزرگسال، کودک و نوجوان و خیابانی داشتیم که طی سال‌های جاری و آینده این سه جشنواره در قالب دوسالانه برگزار می‌شود، یعنی در سال جاری جشنواره تئاتر بزرگسال را داریم و سال بعد جشنواره تئاتر کودک برگزار می‌شود.

برازش بیان کرد: جبران کمبود‌های بخش تئاتر رضوی یکی از اهداف ما بوده، بنابراین، در همین راستا تولید آثار تئاتر در بخش نمایشنامه یکی از برنامه‌هایی است که مد نظر ما بوده، در این راستا از ۸ نمایشنامه سفارشی، ۶ نمایشنامه تحویل داده شده و دو نمایشنامه هم مرحله آخر خود را سپری می‌کنند.

وی یکی از اهداف این بنیاد را ساماندهی جشنواره‌های بین‌المللی در این بنیاد عنوان کرد و افزود: صرفه‌جویی‌هایی که در سال ۹۷ صورت گرفت، سبب شد ما ۳۰ درصد کاهش هزینه داشته باشیم؛ همچنین، طی سال گذشته اعتبار تصویب شده برگزاری این جشنواره‌ها ۸ میلیارد و ۶۰۰ بوده که ۷ میلیارد آن تخصیص یافت.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی هنری امام رضا (ع) اضافه کرد: این صرفه‌جویی در جهتی نبود که اثر منفی بر برگزاری جشنواره‌ها بگذارد، همچنین، از جمله صرفه‌جویی‌های اشاره شده حذف هتل پنج ستاره، تهیه بلیت چند روز قبل از جشنواره و کار‌هایی از این دست بود.

برازش با اشاره به اینکه برنامه حمایتی از مناطق سیل‌زده و استان‌هایی که جمعیت تلفیقی دارند، از جمله گلستان، ایلام کردستان، سیستان و بلوچستان و تربت جام نیز داریم، یادآور شد: این شهر‌ها و استان‌ها می‌توانند برنامه‌های خود که ویژه امام رضا (ع) است به ما ارائه دهند، ما از این برنامه‌ها به طور ویژه و جدا از جشنواره‌ها حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: بسیاری از مردم و خیرین برنامه‌های خوبی در این ایام برگزار می‌کنند که ما تنها در حد تبرک می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از آثار تولید شده جشنواره امام رضا (ع) در انبار‌ها خاک می‌خورد، البته با همکاری شهرداری مشهد این آثار طی سال‌های گذشته در سطح شهر به نمایش گذاشته شده، همچنین، به‌زودی نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان معاصر در زمینه هنر رضوی در مشهد برگزار می‌کنیم.

برازش با بیان اینکه اساس کار ما بر این است که به تصدی‌گری برنامه‌ها نپردازیم، گفت: آلبوم آواز‌های رضوی با هنرمندی هنرمندان برتر کشور در حال آماده شدن بوده و از ۸ اثر سفارشی ۵ مورد نهایی شده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در مجتمع سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود و تغییرات کوچکی نسبت به سال گذشته دارد، ادامه داد: در سال جاری علاوه بر تقدیر از خادمان رضوی از سازمان‌هایی که برنامه‌های خوبی درراستای فرهنگ رضوی داشته‌اند، تقدیر می‌کنیم، همچنین، در دعوت از مهمانان خارجی با توجه هزینه‌های زیادی که آن‌ها دارند، دقت و سختگیری بیشتری داریم، در مراسم اختتامیه از کشور‌هایی از جمله غنا، اکراین، ترکیه، بنگلادش و هند مهمانانی دعوت شده‌اند که صرفاً بخشی از هزینه‌های پذیرایی و حضور این افراد را قبول کردیم.

وی با اشاره به حضور سفرای کشور‌های تونس، اندونزی، پاکستان و عراق در مراسم اختتامیه این جشنواره، اضافه کرد: تمام هزینه‌های جشنواره‌های زیرمجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) پرداخت شده و ۹۰ درصد از اداره کل‌هایی که جشنواره‌ها را برگزار می‌کردند، تعهدات خود را جامعه عمل پوشانده‌اند.

انتهای پیام/م

اختتامیه جشنواره امام رضا (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.