نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور گفت:سايت طرح شكايت از مسئولان دانشگاه آزاد توسط تشكل‌هاي دانشجويي راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ جلال عباسيان نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور در نشست نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي كه صبح امروز در سالن كوثربرگزار شد با بيان اينكه بايد ساز و كاري فراهم شود تا كساني كه از دانشگاه آزاد شكايت دارند بتوانند به راحتي آن را مطرح كنند، اظهار داشت:‌ طي سال‌هاي گذشته بسياري از دانشجويان به دليل انتقادات خود از مسئولان اين دانشگاه و مديريت آن مورد پيگرد قانوني قرار گرفته و يا از دانشگاه اخراج شدند.

نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور با اشاره به راه اندازي سايت طرح شكايت مردم و دانشجوياني كه ازدانشگاه آزاد ، اظهار داشت: جنبش دانشجويي تلاش مي‌كند از اين طريق نيز مسيري را براي طرح شكايت افراد از دانشگاه آزاد فراهم آورد تا به اين صورت آنها به راحتي بتوانند نظرات و شكايات خود را اعلام كنند.

وي با بيان اينكه فريادهاي جنبش دانشجويي در خصوص دانشگاه آزاد براي رفتن يك شخص خاص و روي كار آمدن رئيس جديد نبود، افزود: اما جنبش دانشجويي معتقد است اين تغيير، مطالبات ديگر جنبش دانشجويي در خصوص دانشگاه آزاد كه همان رسيدن اين دانشگاه به جايگاه علمي در شان جمهوري اسلامي است را در بر خواهد داشت.

نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور گفت:مسئله دانشگاه آزاد بعد از گذشت 6 سال در حال نتيجه‌گيري است و ما اميدواريم با انتخاب رئيس جديد اين دانشگاه باب جديدي براي تغييرات مبنايي و ساختاري در اين دانشگاه باز شود.

عباسيان با بيان اينكه تجمع قدرت و ثروت در دانشگاه آزاد قدرت و ثروت زيادي را در اختيار اين دانشگاه و مسئولان آن قرار داده است، گفت: اين مسئله يكي از انتقادات جنبش دانشجويي به دانشگاه آزاد بود و زمينه نظارت‌ناپذيري اين دانشگاه را فراهم آورده بود.

نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور افزود: دانشگاه‌ آزاد خود را مستقل از پاسخگويي به صاحبان اصلي خود كه همان مردم بودند، مي‌دانست.

وي با بيان اينكه تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد بايد در زمينه‌هاي مختلف مالي، اقتصادي، آموزشي و سياسي به سرعت انجام شود، اظهار داشت: جنبش دانشجويي انتظار دارد اين مسئله به سرعت انجام و نتيجه آن به افكار عمومي اعلام شود.

عباسيان فعاليت آزاد دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي مختلف در اين دانشگاه را از ديگر مطالبات جنبش دانشجويي از تيم مديريتي جديد اين دانشگاه دانست و افزود: مديريت سابق اين دانشگاه اجازه فعاليت به تشكل‌هاي دانشجويي را نمي‌داد و بعضا شاهد بوديم بعضي از تشكل‌هاي خودساخته اين دانشگاه با برخي از اسم‌ها و عناوين جعلي به فعاليت در اين دانشگاه مي‌پرداختند.

نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور به مسئله ارتباط اين دانشگاه با نمايندگان مجلس اشاره كرد و گفت: دانشگاه آزاد و مسئولان آن تاثير فراواني بر نمايندگان مجلس كه نماينده مردم هستند داشتند كه نمونه بارز آن مسئله منتفي شدن جلسه افطاري رئيس مجلس به دليل همزماني با افطاري رئيس دانشگاه‌‌ آزاد بود.

وي خواستار بررسي عملكرد خارج از عرف برخي از نمايندگان مجلس با دانشگاه آزاد شد و گفت: براي ما همواره سوال است كه چرا برخي از نمايندگان مجلس سينه‌چاك اين دانشگاه بودند و طرح وقف دانشگاه آزاد را يكباره در مجلس مطرح كرده و به راي گذاشتند.

عباسيان خواستار توجه شوراي نگهبان به اين مسئله در بررسي صلاحيت نمايندگان مجلس براي حضور در مجلس آتي شد.

عباسيان در انتها خاطرنشان كرد: برخي از تشكل‌هاي دانشجويي حاضر در دانشگاه‌ آزاد اسم برخي از تشكل‌ها را بر روي خود نهادند كه مورد تاييد اتحاديه‌هاي دانشجويي نيست و تاييد آنها بايد از طريق دفتر مركزي اتحاديه‌ها و تشكل‌ها صورت پذيرد./خ2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار