رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در برنامه توسعه بخش کشاورزی استان؛ نگاه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال زنان در اعتبارات صندوق خرد زنان داریم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در بحث تولیدات بخش کشاورزی؛ نقش زنان روستایی بسیار پر رنگ است و سهم کاری آنان حتی بیشتر از آقایان است .

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال های کوچک زنان کشاورز همواره شاهد خلاقیت بوده ایم گفت : وظیفه داریم این بانوان تولیدکننده کشاورزی را با آموزش و هدایت توانمندسازیم .

حاتمی با بیان اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی در مناطق محروم نیز یکی از جوامع هدف هستند گفت: در بخش کشاورزی این افراد به سمت تولید در بخش کشاورزی سوق داده می شوند تا به یک مولد تبدیل گردند .

حاتمی با اشاره به عدم تشکلهای توانمند و کارآمد در بخش کشاورزی افزود: نبود تشکل قوی تولید کشاورزی را با مشکل مواجه می کند .

وی تقویت و ایجاد تشکلهای بخش کشاورزی را جزء اولویت ها برشمرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به مزیت های نسبی استان در کشاورزی، یادآور شد: مزیت هایی از جمله زعفران، نخود، پیاز و زیتون دالاهو فرصتهایی برای ایجاد اشتغال در حوزه فعالیت زنان است و حتی آقایان که باید از آن به خوبی استفاده نمود .

وی تصریح نمود: قصد داریم کشاورزی معیشتی را به سمت کشاورزی اقتصادی ببریم .

وی گفت: در زمینه اقتصادی نمودن بخش کشاورزی از دانشگاهها، تشکلهای علمی جهاد دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان نیز بهره گیری خواهیم کرد .

 کورشی مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان طی سخنانی با اشاره به اینکه در حوزه توانمندسازی صندوق خرد زنان روستایی و ایجاد اشتغالهای کوچک و درآمدزا برنامه ها تدوین شده گفت: در جهت توانمندسازی این قشر از بهره برداران ما کارگاههای آموزشی، مهارتی را اجرایی می کنیم .

مهرابی افزود: استعدادهای زیادی زنان در حوزهای مختلف کشاورزی وجود دارند که با حمایت و تقویت آنان می توان در جهت پیشبرد برنامه ها و اهداف از آنان بهره گرفت .

مهرابی با بیان اینکه در راستای تقویت صندوق خرد زنان کشاورز، کارگاه آموزشی توجیهی تسهیلگری را اجرا نمودیم تصریح نمود، این کارگاه ویژه صندوق خرد زنان جامعه محلی بوده که یکم و دوم مردادماه برگزار می شود .

مهرابی اضافه کرد: در این کارگاه تسهیگران صندوق خرد زنان آموزش های توجیهی را در حوزه تسهیلگری را فرا می گیرند .

 

 

انتهای پیام/د

نگاه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال زنان داریم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.