قدمی گفت: با توجه به آمار بالای دیر آموزان، بسته‌های آموزشی ویژه‌ای برای معلمان به منظور مواجه با این دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم.

ارائه بسته‌های آموزشی ویژه معلمان برای آموزش به دیرآموزانمجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دوره‌های آموزشی ویژه توانمند سازی معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: برای تمام معلمان مدارس عادی که تحت پوشش طرح تلفیقی قرار دارند (طرحی که دانش آموزان با نیازهای ویژه را می‌پذیرند) بسته‌‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی تهیه کر‌ده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان آموزش ضمن خدمت برای تمامی این معلمان وجود ندارد راهکار جایگزین ارائه این برنامه‌ها است.

قدمی با اشاره به اینکه چگونگی برخورد با تمام انواع طیف دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در این بسته‌های آموزشی در نظر گرفته شده است، گفت: سالانه حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار دانش آموز دیر آموز شناسایی می‌کنیم و باید گام‌های آموزشی ویژه‌ای برای آن‌ها داشته باشیم که در قالب همین بسته‌ها به معلمان آموزش داده می‌شود.


بیشتر بخوانید:‌ سرانجام ورود تبلت و سیم کارت دانش آموزی به مدارس به کجا رسید؟


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: معلمان و مدارس برای دریافت این بسته‌های آموزشی باید از طریق ادارات آموزش و پرورش مناطق خود اقدام کنند.

قدمی همچنین به آموزش دانش آموزان اوتیسمی اشاره کرد و گفت:‌ در نظر داریم تا شرایط تحصیلی برای تمام طیف اوتیسم امکان‌پذیر باشد، در نتیجه در شهرهای بزرگ ، مدرسه ویژه این دانش‌آموزان و در شهرهای کوچک کلاس ضمیمه در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/

شناسایی۹۰ هزار دانش آموز دیر آموز در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.