مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان آباده گفت: تعداد ۲۲۰ دستگاه استخراج‌گر ارز دیجیتال (ماینر) در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری ۲۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در آبادهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی‌رضا اسکندری مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان آباده از جمع آوری تعداد ۲۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال جمع‌آوری شده به شکل غیرقانونی وارد کشور شده و تاکنون تعرفه مشخصی برای برق مصرفی آن‌ها مشخص نشده است.

وی افزود: استفاده از این دستگاه‌ها منع قانونی دارد و میزان برق مصرفی این دستگاه‌ها بسیار زیاد است.

اسکندری بیان کرد: استفاده کنندگان از ماینر‌های جمع‌آوری شده از برق یارانه‌ای ارزان قیمتی که دولت با هدف رونق تولید و اشتغال در اختیار واحد‌های صنعتی و کشاورزی قرار می‌دهد، بهره گیری می‌کردند.

مدیر توزیع برق شهرستان آباده با یادآوری اینکه جمع‌آوری این دستگاه‌ها طبق ضوابط قانونی انجام شده است، گفت: در این ارتباط با هماهنگی مراجع قضائی و انتظامی، نسبت به شناسایی ۱۰ مزرعه استخراج ارز دیجیتال و جمع‌آوری این دستگاه‌ها اقدام شد.

استخراج ارز دیجیتال این روز‌ها به عنوان یک صنعت معرفی می‌شود. در حالی که در چند ماه گذشته تعداد استخراج کنندگان آن در ایران بسیار زیاد شده است، وزارت نیرو این کار را به دلیل مصرف زیاد برق ممنوع اعلام کرده است.

بیت کوین یا ارز دیجیتال یک نوآوری اینترنتی است که پیشینه‌اش به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد و در این ۱۰ سال فراز و نشیب‌هایی بسیار را پشت سر گذاشته است.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۳ کیلومتری شمال شیراز دراستان فارس قرار دارد.
انتهای پیام/م

جمع‌آوری ۲۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در آباده

برچسب ها: برق ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار