رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره تامین اقلام مورد نیاز دانشجویان در سال تحصیلی جدید توضیح داد.

تامین اقلام مورد نیاز دانشجویان در سال تحصیلی جدید/ بودجه نیاز اساسی دانشگاه‌هاناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تامین اقلام مورد نیاز دانشجویان بر عهده صندوق رفاه دانشجویان نیست بلکه وظیفه پیمانکاری است که با دانشگاه کار می‌کند که بر این اساس دانشگاه با پیمانکار بر اساس ضوابط کارها را انجام می‌‌دهد.

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در خصوص تامین برخی اقلام اساسی مورد نیاز دانشجویان که تحت تاثیر نرخ ارز هستند با وزارت جهاد کشاوری رایزنی داشته که بخش مهم آن شامل برنج، روغن و شکر بوده تامین شده است.


بیشتر بخوانید: دانشگاه‌های برتر کشور زیر فشار کمبود بودجه/ پردیس‌های پولی جوابگوی نیازهای دانشگاه نیست


رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: در این طرح دانشگاه‌ها موظف هستند مستقیما به واحدها مراجعه کنند و اقلامی که مشمول نظارت هستند، به دانشگاه‌ها تحویل دهند؛ در این بین صندوق رفاه وظیفه‌ای بر عهده ندارد و وظیفه اصلی بر عهده دانشگاه است.

مطیعی با تأکید بر اینکه صندوق رفاه دانشجویان تنها نهادی است که در وزارت علوم مستقیماً مسئولیت رفاه دانشجویان را دارد، گفت: مأموریت اصلی صندوق در سه حوزه تغذیه، وام و سرا‌های دانشجویی است.

وی بیان کرد: وزرات جهاد کشاورزی برای سال تحصیلی جدید نیز برنامه‌ریزی­‌هایی برای تأمین اقلام اساسی مورد نیاز دانشجویان دارد و در جلسه‌ای که داشته‌ایم قول دادند نهایت همکاری با صندوق رفاه دانشجویان را داشته باشد.


بیشتر بخوانید: کمبود بودجه دانشگاه به کار‌های پژوهشی ضربه می‌زند


کمبود بودجه در سال تحصیلی جدید

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به کمبود بودجه در سال تحصیلی جدید،‌ یادآوری کرد: اکنون در حوزه تعمیر، تجهیز و بهبود کیفیت سرا‌ها و آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها حدود ۸۰۰ میلیارد تومان، در تأمین هزینه‌های جاری تغذیه دانشجویی حدود ۴۵۰ میلیارد تومان و برای پوشش صد درصدی وام‌های دانشجویی با حدود ۷ هزار میلیارد تومان کمبود بودجه مواجه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار