معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: در سه‌ماهه نخست امسال ۵۶۱ فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان استان ایجادشده است.

ایجاد ۵۶۱ فرصت شغلی برای مددجویان کرمانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا خواجه؛ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان اقدامات این نهاد در حوزه اشتغال و توانمندسازی مددجویان و اقشار محروم اشاره کرد و گفت: ۵۶۱ فرصت شغلی در سه‌ماهه نخست امسال برای مددجویان و اقشار محروم استان ایجادشده است.

وی بابیان اینکه برای این تعداد فرصت شغلی ۱۴ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان اعتبار صرف شده است، افزود: ۷۲ طرح اجراشده از منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و مابقی از طریق منابع بانکی اجراشده است.

خواجه بابیان اینکه این طرح‌های در زمینه‌های مختلف ازجمله دامداری، کشاورزی، صنایع‌دستی، صنعت، معدن و خدمات اجراشده است افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند و اجرای طرح‌های خوداشتغالی از مهم‌ترین رویکرد‌ها و اهداف و برنامه‌های کمیته امداد است.

وی توانمندسازی خانواده‌های مددجو از طریق ایجاد اشتغال و خودکفایی آن‌ها را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد دانست و بیان کرد: این اقدام با توجه به ظرفیت مناطق و استعداد مددجویان در نقاط مختلف استان انجام می‌گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان ارائه خدمات آموزشی ازجمله مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه مشاغل، کارآفرینی و حرفه‌آموزی به مددجویان را از دیگر برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد برشمرد و گفت: امید است مددجویان تحت حمایت بامهارت آموزی و فراهم شدن زمینه اشتغال از محل اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی و کاریابی، به استقلال اقتصادی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار