معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس از اختصاص کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به خسارت دیدگان کشاورزی، و آغاز پرداخت این تسهیلات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جعفر صبوری‌پور معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: ۵۰ درصد از اعتبارات کمک بلاعوض به استان و کل تسهیلات ارزان قیمت نیز به بانک‌های استان ارسال شده است.

وی در ارتباط با شیوه پرداخت تسهیلات گفت: در خواست خسارت دیدگانی که در سامانه سجاد وزارت کشور ثبت‎نام کردند پس از بررسی اولیه و تایید توسط کمیته تخصصی شهرستان با تائید فرماندار در سامانه ثبت شده، سپس درخواست‌ها در «کار گروه استانی بررسی خسارت» به دبیری سازمان جهاد کشاورزی و ریاست معاون عمرانی استاندار بررسی و در سامانه سجاد ثبت می‌شود.

به گفته وی میزان غرامت پرداختی در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات بر اساس درصد خسارت و در قالب نرم‌های مصوب هیئت وزیران تعیین می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به خسارت دیدگان کشاورزی استان فارس، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۱۹ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تائید کمیته تخصصی شهرستان رسیده و نزدیک به ۱۵۲ میلیارد ریال پس از تائید کار گروه استانی در سامانه سجاد ثبت شده و آماده پرداخت به خسارت دیدگان است که پس از مبادله موافقتنامه و دریافت وجه از خزانه این امر صورت خواهد گرفت.

صبوری‌پور افزود: در بخش تسهیلات ارزان قیمت خسارت دیدگان پس از ابلاغ ۶۵۰ میلیارد ریال، سهم استان، توزیع شهرستانی- بانکی انجام شد تا با تائید خسارت در کمیته‌های تخصصی شهرستان و ثبت در سامانه سجاد، معرفی متقاضیان به سیستم بانکی توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان آغاز شود.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۳۷۹ بهره بردار خسارت دیده با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه با سود ۴ درصد به سیستم بانکی معرفی شده است.

این مقام مسئول افزود: متقاضیان این تسهیلات بدون در نظر گرفتن بدهی قبلی آن‌ها به سیستم بانکی و با ضمانت زنجیره‌ای به سیستم بانکی معرفی می‌شوند.

به گفته وی در هفته گذشته تسهیلات ۶۰ نفر از خسارت دیدگان به مبلغ ۵ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال در بانک کشاورزی پرداخت شده است.

صبوری پور تاکید کرد: بهره برداران خسارت دیده برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده، مراجعه کنند.

سیل فروردین ۹۸ در استان فارس بیش از ۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال خسارت به زمین‌های زراعی، باغی، واحد‌های دامی و شیلات، تاسیسات و ابنیه، جاده بین باغ‌ها و مزارع و جاده‌های عشایری وارد کرده که از این میزان خسارت یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال خسارت عمومی (عمرانی) و ۲۴۲۰ میلیارد ریال نیز خسارات غیرعمرانی (مشمول کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت) است.

دولت در راستای حمایت از خسارت دیدگان ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض به خسارت‌های غیرعمرانی در سطح کشور اختصاص داده و اعتبارات مورد نیاز ترمیم خسارت‌های عمومی در دستور کار هیئت وزیران قرار دارد.

انتهای پیام/چ

پرداخت تسهیلات کشاورزی به خسارت‌دیدگان سیل فارس

برچسب ها: تسهیلات ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار