پیش‌فرض‌های ابدی در فیلم‌های جیمز باند ازجمله نکات جالبی هستند که سازندگانش حداقل تاکنون اکثر آن‌ها را رعایت کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  وقتی در سال ١٩٥٣ میلادی ایان فلمینگ نویسنده انگلیسی، ذوق و شوق خود برای خلق رمان جاسوسی را با پرورش شخصیت «مامور ٠٠٧» یا جیمز باند در قالب رمان «کازینو رویال» به نمایش گذاشت، احتمالا فکرش را هم نمی‌کرد که جناب باند قرار است به یکی از مشهورترین و درعین حال پولسازترین کاراکتر‌های تاریخ سینما تبدیل شود. فلمینگ در زمان حیات ساخته‌شدن سه فیلم از سری جیمز باند یعنی «دکتر نو»، «از روسیه با عشق» و «پنجه طلایی» را دید. در هر سه فیلم شان کانری بازیگر شهیر و اسکاتلندی سینمای جهان ایفای نقش مامور ٠٠٧ را برعهده داشت و بعد از او نیز کسانی، چون جرج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون، پیرس برازنان و نهایتا دنیل کریگ لباس جیمز باند را در ٢٤ فیلم تولیدشده از این سری طی ٥٣‌سال بر تن کرده‌اند.

آشنایی‌زدایی از مامور ٠٠٧ / جیمز باندی که نمی‌شناسیم!


بیشتربخوانید: ۹ اختراع جالب که تصادفی خلق شدند + تصاویر


ماشین تحریر طلایی فلمینگ!

در خصوص سری فیلم‌های جیمز باند قصه‌ها و افسانه‌های بسیاری ساخته‌اند که برخی‌شان درست و بعضی نیز محصول تخیل ذهن‌های خلاق هستند! مثلا مشهور است که جان. اف کندی سی‌وپنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا یک روز قبل از ترورش در دالاس، یعنی در ٢١ نوامبر ١٩٦٣ میلادی به تماشای فیلم «از روسیه با عشق» (دومین فیلم ساخته‌شده با محوریت شخصیت مامور ٠٠٧) نشسته است. حالا این‌که در فیلم مورد نظر آدم بد‌های داستان روس هستند و متهم ردیف نخست ترور کندی یعنی لی‌هاروی اسوالد هم یک آمریکایی با گرایشات کمونیستی بود، یحتمل یک تصادف جالب و تأثرانگیز باید قلمداد شود. یا مثلا از قول ایان فلمینگ نقل شده است که اسم این شخصیت یعنی جیمز باند را از یک پرنده‌شناس آمریکایی به اسم جیمز باند الهام گرفته است. اما یکی از شایعات جالب درخصوص رمان‌های جیمز باند این است که ایان فلمینگ آن‌ها را با یک ماشین تایپ از جنس طلا که ملکه انگلستان به او هدیه داده، به رشته تحریر درآورده است!

پیش‌فرض‌های ابدی در فیلم‌های جیمز باند هم ازجمله نکات جالبی هستند که سازندگانش حداقل تاکنون اکثر آن‌ها را رعایت کرده‌اند. مثلا این‌که بازیگر نقش جیمز باند حتما باید انگلیسی باشد و شاید درست به همین دلیل سال‌ها پیش خبری منتشر شد مبنی بر این‌که بازیگران معروفی، چون کلینت ایستوود و برت رینولدز پیشنهاد بازی در نقش جیمز باند را رد کرده‌اند، زیرا حتی آن‌ها هم ترجیح می‌دهند مامور ٠٠٧ را با لهجه بریتیش روی پرده ببینند! هرچند ظاهرا قرار نیست این رویه ادامه یابد و در عصر آشنایی‌زدایی از همه چیز، برخی شایعات از رسوخ این تفکر در ذهن سازندگان سری جدید این فیلم‌ها حکایت دارند. دنیل کریگ این روز‌ها مشغول بازی در بیست وپنجمین فیلم از سری جیمز باند است و بعد از آن برای همیشه با این نقش خداحافظی می‌کند. اگر پیشتر کسانی با شنیدن خبری که رامی مالک را هفتمین جیمز باند تاریخ سینما پس از دنیل کریگ معرفی می‌کرد دچار رعشه شدند، حالا شایعات جدید از احتمال ظهور یک جیمز باند سیاهپوست، یا جیمز باند زن، یا حتی جیمز باند زنِ سیاهپوست حکایت دارند. خب؛ باید منتظر ماند و دید!

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار