سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه ایی تاکنون در بیش از هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیداسماعیل علوی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با تاکید بر لزوم مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ‌های این شهرستان گفت: ردیابی و شناسایی این آفت در بیش از هزار هکتار از باغ‌های مرکبات و در ۱۰ ایستگاه پیش آگاهی و نصب ۲۲ تله سراتراپ و ۱۰ تله فرمونی و تجهیز آن‌ها  از ابتدای سال تاکنون در این شهرستان انجام شد.

وی گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مهم و خطرناک است که چندنسلی و پلی فاژ بوده که در شرایط مساعد می‌تواند در تمام طول سال زاد و ولد کند.

وی درباره کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای گفت: نصب تله‌های جلب‌کننده یا تله‌های زرد چسبنده در باغات آلوده، جمع‌آوری و معدوم کردن میوه‌های آفت‌زده و مشکوک در کیسه‌های نایلونی سربسته، مدفون کردن میوه‌ها در عمق ۵۰ سانتی‌متری خاک، طعمه پاشی تنه و سرشاخه‌های اصلی درخت به‌ ویژه قسمت‌های آفتاب‌گیر درخت با پروتئین هیدرولیزات دو تا سه درصد به همراه سم مالاتیون با دوز دو در هزار، از راهکار‌های کنترل این آفت است.

وی با بیان اینکه مگس مدیترانه‌ای در درون میوه‌های در حال رسیدن تخم ریزی می‌کند و لارو آن با تغذیه از گوشت میوه سبب پوسیدگی و ریزش شدید محصول می‌شود، افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به برداشت میوه‌های رسیده موجود در سر درخت اقدام کنند، زیرا این میوه‌ها در صورتی که برداشت نشوند و روی درخت باقی بمانند میزبان خوبی برای این آفت خواهند بود.
انتهای پیام/س
 

ردیابی  مگس میوه مدیترانه‌ای در بیش از هراز هکتار ازباغ‌های میاندرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.