مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: بازسازی ۸۵فضای آموزشی خسارت دیده از سیل در این استان نیازمند کمک برای آماده شدن سال تحصیلی جدید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد رضا حیدری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه سیل فروردین ماه باعث شد خسارت‌هایی به زیرساخت‌هایی استان وارد شود، افزود: ۸۵ فضای آموزشی در لرستان در جریان سیلاب آسیب دیده که باید در دو ماه آینده که شروع فصل تحصیلی است بازسازی شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کمتر از ۳ماه به آغاز سال تحصیلی باقی مانده است، براین اساس یکی از اولویت‌های مهم ما بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام متمرکز شده و بیش از ۷۰ درصد توان خود را در مناطق سیل زده استان به کار بسته ایم.

حیدری بیان کرد: خوشبختانه با ظرفیت خیرین اقدامات امیدبخشی را شاهد خواهیم بود و در این راستا می‌طلبد تا همه مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان به خوبی از ظرفیت خیرین کشوری و استانی در ساخت مدارس بهره ببرند.

وی از ضرورت تشکیل کمیته نظرسنجی در بحث ساخت پروژه‌های آموزشی گفت و اعلام کرد: این اقدام موجب می‌شود بر اساس تعداد دانش آموزان و نیاز واقعی منطقه و شهرستان، پروژه‌های آموزشی ساخته شود تا از منابع مالی به خوبی استفاده شود.

در سیلاب سال جاری ۱۱۵ مدرسه استان از بین رفت و این در حالیست که میانگین فضای آموزشی لرستان نسبت به کشور پایین‌تر است.

در جریان سیل فروردین ماه یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به مدارس این استان وارد شد.

انتهای پیام/د

۸۵ فضای آموزشی آسیب دیده از سیل در لرستان بازسازی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.