رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: جهاد کشاورزی استان با همکاری استانداری و دیگر دستگاه اجرایی اراضی را از آب تخلیه و آماده برای کشت‌های تابستانه آماده کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: جهاد کشاورزی استان با همکاری استانداری و دیگر دستگاه اجرایی زمین‌های کشاورزی سیل زده این استان از آب تخلیه کرده و در ۱۳۰ هزار هکتار اراضی دچار سیل کشت تابستانه انجام شده است.

وی افزود: ۴۳۰ هزار برنامه کشت تابستانه داریم که با توجه به وضعیت مناسب آب تا کنون ۱۷۲ هزار شلتوک کشت شده که قسمت عمده آن در اراضی سیل زده است و با تولید مناسب مواجه و درآمد کشاورزان بهتر خواهد شد.

چنگلوایی ادامه داد: معادل ۱۶ هزار درخواست پرداخت خسارت از طرف کشاورزان برای رسیدگی به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها رسیده که ۸ هزار پرونده برای کمک‌های بلاعوض با مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان و حدود ۲۲۰ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه به استان ارسال و ۶ هزار پرونده تأیید شد که بخش عمده آن وارد سامانه شده است و ۴۷۶ مورد پرداختی بلاعوض، معادل ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی داشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت: کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی مخاطراتی را برای مصرف کننده دارد که باعث بخشی از بیماری‌های شایع می‌شود در کشور ۴ میلیون و ۳۰۰ تن نیاز مصرفی است اما در کشور ما ۲ میلیون و ۸۰۰ تن استفاده می‌شود.

لزوم مدیریت استفاده از کود های شیمیایی در کشاورزی

این مقام مسئول ادامه داد: باید با نظارت طوری عمل شود تا مصرف کودهای شیمیایی و سموم مدیریت شوند و فقط در زمان موارد ضروری و به میزان توصیه شده و از سموم کم خطر استفاده شود و برای استفاده از کودها باید آزمون خاک انجام شود و همچنین باید شرایطی فراهم شود تا هزینه تولید محصول سالم نسبت به محصول عادی کاهش قیمت یابد.

وی افزود: اگر در صادرات محصولات استاندارهای مورد نظر کشورهای هدف رعایت نشود، محصولات را برگشت خواهند داد و باعث لطمه زدن به بازارهای هدف و به نوعی کاهش صادرات را به دنبال دارد که به تولید کننده و کشاورز خسارت وارد می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.