به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
اصفهان،قدرت افتخاری مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: درخصوص انعقاد قرارداد جهت خرید ناوگان، قراردادی برای خرید ۳۵ دستگاه
مینی بوس دو در منعقد شده که امیدواریم تا مهرماه سال جاری در خطوط مناسب به کارگیری شود.
او با بیان اینکه درحال حاضر هیچ مینی بوس دو دری در
ناوگان اتوبوسرانی اصفهان وجود ندارد، تصریح کرد: در خطوط مختلف نیاز به ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه مینی بوس داریم؛ البته مینی بوسهای موجود تک در هستند و ازنظر بهره برداری ایراداتی به همراه دارد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: ۸۰ درصد از خطوط اتوبوسرانی اصفهان ناکارآمد است که در ۲۰درصد آن میتوان از مینیبوس برای جابه جایی مسافران استفاده کنیم چرا که عرض بعضی معابر برای تردد اتوبوس نامناسب و تعداد
مسافر خطوط مذکور نیز بسیار پایین است و تردد اتوبوس در آنها توجیه اقتصادی ندارد.
افتخاری از دیگر مزایای استفاده از مینی بوسهای دو در به کارگیری رانندگان دارای گواهینامه پایه دو دانست و افزود: میزان مصرف سوخت و هزینههای بهره برداری مینی بوس کمتر از اتوبوس است و عملکرد آن از نظر سیستم نظارت و بهره برداری و استفاده از
کارت بلیط با اتوبوس فرقی ندارد.
او با بیان اینکه قراردادهای AVL و AFC برای هوشمندسازی ناوگان هنوز امضاء نشده است، گفت: جهت نهایی شدن این قراردادها پیگیری و اقدامات زیادی انجام شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: متأسفانه درحال حاضر تعداد قابل ملاحظهای اتوبوس به خاطر نبود قطعات و مواد مصرفی نظیر روغن، فیلتر و... متوقف شده و امکان تامین و خرید سالانه بعضی اقلام از جمله روغن را نداریم و باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.
او با بیان اینکه قیمت فیلتر روغن و فیلتر هوا تا چهار برابر افزایش یافته است، گفت: متأسفانه روزانه چندین دستگاه اتوبوس فقط به خاطر نبود روغن متوقف میشود، از این رو باید تأمین اعتبار برای خرید امکانات مورد نیاز اتوبوسها انجام شود.
افتخاری افزود: درحال حاضر تعویض کامل روغن هر دستگاه اتوبوس ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد و به دلیل نبود امکانات تعداد نوبت تعویض روغن از چهار مرتبه به یک مرتبه کاهش یافته است.
انتهای پیام/ی
شهر اصفهان در خطوط مختلف نیاز به ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه مینی بوس دارد