شهردار منطقه ثامن گفت: ساخت و ساز ابنیه جدید امری طبیعی و ناگزیر در روند رو به رشد جمعیت شهر‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن گفت: ساخت و ساز ابنیه جدید امری طبیعی و ناگزیر در روند رو به رشد جمعیت شهر‌ها است و آنچه در این موضوع دارای اهمیت است ضرورت تبعیت از قوانین شهرسازی و نظام مهندسی به منظور ارتقاء کیفی اماکن اعم از مسکونی و تجاری و همچنین رعایت حقوق شهروندی است.

او ادامه داد: هر گونه نقض این قوانین در ساخت ساختمان‌ها مصداق تخلفات ساختمانی صورت گرفته است که در صورت طرح شکایت از سوی شهروندان مبنی بر رعایت نشدن حقوق آن‌ها توسط سازندگان و یا کشف و مشاهده تخلفات ساختمانی توسط کارشناسان، شهرداری‌ها نسبت به صدور اخطاریه به مالکان و افراد خاطی ذی نفع اقدام نموده که در صورت عدم رفع آن، پرونده تخلفات جهت بررسی و صدور رای مقتضی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال می‌شود.

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: به همین منظور  بازدید‌های مستمر کارشناسان اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و ساز‌های منطقه در سه شیفت کاری و به صورت مستمر در خیابان‌ها و محلات پیرامون حرم مطهر رضوی انجام می‌گیرد.

نعمتی افزود: به دنبال این بازدید‌ها و بررسی‌های کارشناسانه، از ابتدای سال جاری بیش از ۴۰۰ اخطاریه جهت جلوگیری و رفع تخلفات ساختمانی مشهود و یا گزارش شده از سوی سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد، صادر شده است.
 
او تصریح کرد: به طور میانگین از ابتدای امسال روزانه بیش از ۳ مورد تخطی از ضوابط و مقررات شهرسازی کشف و اعمال قانون شده که با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی شهرداری با متخلفان برخورد مناسب صورت گرفته است.

شهردار منطقه ثامن گفت: تخلفات صورت گرفته شامل تغییر غیر اصولی و بدون مجوز برخی کاربری ها، ساخت و ساز غیرمجاز طبقه یا واحد مازاد، پیشروی طولی، مزاحمت و مشرفیت، خلاف ضابطه تراکمی و... بوده است.
 
نعمتی افزود: از این تعداد یکصد و چهارده پرونده مشمول آراء تعطیلی و تبدیل کاربری به وضعیت مجاز قید شده در پروانه وپایان کار بنا، ۲۵ مورد ارسال به کمیسیون ماده ۱۰۰، هجده مورد اخطاریه‌های نکات ایمنی ماده ۵۵، ۲۹ مورد نیز در مرحله تکمیل مدارک و مستندات و در مهلت قانونی ۱۰روزه برای ارسال به کمیسیون ماده ۱۰۰ و الباقی نیز توسط کمیته فنی منطقه در دست بررسی می‌باشند.
 
انتهای پیام//ف.س

صدور بیش از ۴۰۰ اخطاریه جهت تخلفات ساختمانی در منطقه ثامن مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.