۳ طرح فناورانه دانشگاه بجنورد، روز دوشنبه با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، رونمایی شد.

بازدیدمعاون علمی و فناوری رییس‎جمهور از ۳ طرح فناورانه دانشگاه بجنورد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،امین جودت مدیرعامل شرکت دانشگاهی توسعه فناوری دانشگاه بجنورد گفت: این شرکت پنج طرح فناورانه را به عنوان اختراع ثبت کرده که تاکنون سه طرح به مرحله تجاری سازی رسیده است.

جودت در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور از این طرح‌ها با بیان اینکه محصول نهایی این طرح‌ها به مرحله فروش رسیده است، افزود: این اختراعات شامل دستگاه زرد سود کن توسط نیولایزر، ذخیره سازی شیمیایی سرما، دستگاه چیلتر آبگرمکن تلفیقی یکپارچه، دستگاه فزاینده اصطکاک لاستیک خودرو و رگولاتور زمین گرمایی تقلیل گاز است که تا کنون سه طرح نخست آن وارد مرحله تجاری سازی شده است.

وی اظهار کرد: شرکت دانشگاهی توسعه فناوری دانشگاه بجنورد در سال ۹۷ در مرکز آموزش عالی ایجاد شده که ۳۵ درصد سهام آن مربوط به دانشگاه و ۶۵ درصد متعلق به اعضای هیأت علمی و بخش خصوصی است که در زمینه محیط زیست و انرژی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در این شرکت تجهیزات آزمایشی با همکاری کارخانه‌ها و صنایع نصب شده و تاکنون سه میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی این آزمایشگاه هزینه شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از پروژه استخراج رنگدانه پروتئینی فیکوسیانین از ریزجلبک اسپیرولینا پلاتنسیس دانشگاه بجنورد نیز دیدن کرد.

پژوهشگران آزمایشگاه محیط زیست و انرژی دانشگاه بجنورد اخیراً موفق به استخراج رنگدانه پروتئینی فیکوسیانین از ریزجلبک اسپیرولینا پلاتنسیس شده اند.

انتهای پیام/ ر

بازدیدمعاون علمی و فناوری رییس‎جمهور از ۳ طرح فناورانه دانشگاه بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.