مدیر کل دفتر امورشهری و شورا‌های استانداری قزوین گفت: ماده صد قانون شهرداری‌ها پاسخگوی نیاز‌های امروزی شهروندان نیست و باید اصلاح شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صالحی مدیر کل دفتر امورشهری و شورا‌های استانداری قزوین در جلسه آموزشی کمسیون ماده صد گفت: ماده صد قانون شهرداری‌ها پاسخگوی نیاز‌های امروزی شهروندان نیست و باید اصلاح شود که مطالبه کارشناسان و دلسوزان این حوزه است.

صالحی افزود: در ماده صد قانون شهرداری‌ها جریمه‌های ساختمانی تناسبی با قیمت واقعی ملک ندارد و همین امر انگیزه تخلف ساختمانی را بیشتر می‌کند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم وحدت رویه در آراء کمسیون ماده صد در پرونده‌های مشابه افزود: بعضا در تعدادی از پرونده‌های مشابه آرا متناقضی صادر می‌شود که این موضوع موجب نارضایتی شهروندان شده است که ما می‌توانیم با برگزاری دوره‌های آموزشی و مشورتی این موضوع را به حداقل برسانیم.

صالحی در ادامه تصریح کرد: در تبصره ۷ ماده صد این قانون ضمانت اجرایی ضعیفی پیش بینی شده است که متاسفانه همین موضوع نیز به درستی اجرایی نمی‌شود.

وی گفت: همچنین نبود شفافیت، قاطعیت، اجرای دقیق احکام و وابستگی شهرداری‌ها به درآمد ناپایدار را می‌توان از دیگر مشکلات این قانون برشمرد.

انتهای پیام/ک

جلسه آموزشی کمسیون ماده صد در قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.