شیراز به عنوان نخستین کلان‌شهر کشور از نماد بورس اوراق مشارکت برخوردار شد.

برخورداری شیراز از نماد بورس اوراق مشارکتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون شهردار شیراز گفت: شیراز، نخستین کلانشهر کشور در برخورداری از نماد بورس اوراق مشارکت است.

محمدهادی هاشم‌پور افزود: به منظور انجام معاملات ثانویه، نماد معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری شیراز از چندی پیش در بورس اوراق بهادار تهران گشایش یافت.

وی با بیان اینکه این اوراق از طریق شعب بانک شهر مورد پذیره نویسی قرار گرفته است افزود: اوراق مشارکت شهرداری شیراز با توجه به احراز شرایط پذیرش در فهرست بازار بدهی بورس اوراق بهادار تهران با نماد معاملاتی «مشیر ۱۱۲» درج گردیده و به مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال قابل خرید و فروش است.

معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز هدف از عرضه این اوراق را تامین منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل خط یک و احداث خط دو قطار شهری شیراز عنوان کرد.

هاشم‌پور گفت: در قانون بودجه سال ۹۷ دولت، انتشار ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت پیش بینی شده بودو در این راستا شهرداری شیراز نسبت به انتشار ۶ هزار میلیارد ریال اوراق اقدام کرده است.

وی افزود: مدت مشارکت این اوراق ۴ ساله و مقاطع پرداخت سود علی الحساب آن هر سه ماه یک بار در نظر گرفته شده و باز پرداخت اصل و سود این اوراق از سوی بانک شهر ضمانت شده است.

معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز افزود: این اوراق معاف از مالیات، قابل معامله در بورس و همچنین نزد سیستم بانکی کشور از مزیت وثیقه گذاری برخوردار است و دارندگان این اوراق می‌توانند به صورت آنلاین یا از طریق مراجعه به کارگزاری‌های بورس نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند.

متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به پایگاه بورس کشور به نشانی ww.tse.ir نسبت به دریافت اطلاعات تکمیلی اقدام کنند.
انتهای پیام/م

گشایش نماد اوراق مشارکت شهرداری شیراز در بورس تهران

برچسب ها: شهرداری ، بازار بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار