رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها به دلیل فشار‌های تحریمی نقدینگی و معوقات بسیاری دارند و نباید مشکلات آن‌ها را تشدید کرد.

بانک‌ها به دلیل فشار‌های تحریمی مشکلات جدی دارندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح تسهیل تسویه بدهکاران غیرجاری شبکه بانکی کشور گفت: بانک‌ها خدمات ارزنده‌ای در کشور انجام داده‌اند و بسیاری از تکالیفی که دولت و مجلس برای اقتصاد مقرر می‌کنند را اجرایی می‌سازند، لذا می‌توان گفت بانک‌ها محور توسعه هستند.

وی افزود: اواخر سال گذشته طرحی در مجلس مطرح شد که اشکالات زیادی داشت و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز آن را رد کردند، اکنون هم نمایندگان به فکر طرحی هستند تا نوسانات اقتصادی را حل کنند و راهی برای آن‌هایی که نتوانستند بدهی‌شان را پرداخت کنند، پیدا کنند، این افراد بعضاً نسبت به محاسبه سودشان توسط سیستم بانکی ایرادات و اعتراضاتی را مطرح می‌کنند و این طرح سعی دارد تا این مشکلات را حل کند ما نیز در جلسه کمیسیون اقتصادی نظرات خود را مطرح کردیم که اگر همین متن مصوب کمیسیون در صحن تصویب شود با آن موافق بوده و در اجرا نیز دچار مشکل نمی‌شویم.

رئیس بانک مرکزی افزود: بانک‌ها به دلیل فشار‌های تحریمی، حجم نقدینگی و معوقات مشکلات بسزایی دارند که نباید مشکلات آن‌ها را تکذیب کنیم تا خدایی نکرده از خدمات بانک‌ها به اقتصاد کشور محروم می‌شویم، روز گذشته در جلسه هیئت دولت درخواست کردم که به این طرح رأی مثبت داده شود.

وی بیان کرد: بعضی معتقدند که چرا سقف مجاز برای برخورداری از مزایای این طرح برای هر فصل حقوقی ۲ میلیارد تومان است ما خواهان آنیم که مشکلات مردم و بنگاه داران حل شود.

همتی تصریح کرد: در این طرح سقف مجاز برای برخورداری از مزایای آن برای شخصیت حقیقی ۵۰۰ میلیون تومان است که شامل ۲۹ میلیون نفر می‌شود.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به شعار سال گفت: ما با این طرح موافقیم چراکه با تعیین تکلیف بدهی بدهکارانی که سال‌ها بلاتکلیف مانده‌اند می‌توان منابع را به سمت تولید هدایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار