معاون نیروی زمینی ارتش گفت: جریانات مختلف در منطقه خاورمیانه به رغم تلاش‌های گسترده آمریکا و غربی‌ها به نفع کشور ایران رقم میخورند.

شرایط منطقه به نفع ایران در حال تغییر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیر جلالی نسب معاون نیروی زمینی ارتش صبح امروز در هفتمین جشنواره مالک اشتر و تجلیل از مدیران و فرماندهان منطقه‌ای جنوبشرق ارتش در کرمان گفت: افزایش تحرکات آمریکا در منطقه برای بازیابی قدرتش بعد از سرنگونی پهپادشان توسط ایران است.

وی با تشریح ابعاد سرنگونی پهپاد گفت: در شرایط کنونی آمریکا به دنبال عملیات نظامی در منطقه نیست بلکه تلاش دارد تا رابطه اش با ایران را بصورت حقوقی و فشار اقتصادی دنبال کند.

معاون نیروی زمینی ارتش همچنین با اشاره به این که شرایط منطقه به نفع ایران در حال تغییر است بیان کرد: روی آوردن امارات به سمت ایران و تغییر مشی خصمانه عربستان ازمواردقابل توجه این شرایط است که عربستان بدنبال اتمام جنگ با یمن است و کشتی نفتکش ایرانی را که در جده بود آزاد کردند.

جلالی نسب همچنین با بیان این که تمرکز ایران بر ارتقای توان بازدارندگی است افزود:دشمنان اگر در توان دفاعی ما شک داشتند یک روز هم در حمله به ایران تردید نمی‌کردند.

وی همچنین با اذعان به اینکه که ترامپ معتقد به جنگ‌های نیابتی و درآمدزایی برای امپراطوری خود و ایجاد مشکل برای رقبای خود است افزود: آمریکا علاقه‌ای به هزینه کردن برای امنیت دیگر کشور‌ها ندارد و حتی اعلا م کرده هزینه اسکورت نفتکش‌ها را کشور‌های نفت خیز منطقه و خریداران نفت چین و ژاپن باید پرداخت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار