فرماندار پلدختر گفت: یکهزار و ۷۶۵ مسکن در شهرستان پلدختر و بخش معمولان به دلیل تخریب بر اثر سیل و یا قرار گرفتن در حریم رودخانه، باید مجدد احداث شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  علی سیف  فرماندار پلدختر گفت: یکهزار و ۷۶۵ مسکن در شهرستان پلدختر و بخش معمولان به دلیل تخریب بر اثر سیل و یا قرار گرفتن در حریم رودخانه، باید مجدد احداث شود.

 سیف در جلسه شورای اداری استان در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: در مجموع ۶ هزار و ۶۶۸ واحد در این شهرستان دچار آسیب شده که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۰۰ واحد در معمولان و چهار هزار و ۲۶۸ واحد در پلدختر است.

وی بیان کرد: یکهزار و ۵۱ واحد معمولان احداثی، یکهزار و ۳۴۹ واحد تعمیری، ۷۱۴ واحد پلدختر احداثی و سه هزار و ۵۵۴ واحد آن نیز تعمیری هستند.

 فرماندار پلدختر ادامه داد: سیل موجب ۳۳۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها و ۳۴۰ میلیارد تومان به حوزه‌های شهری شده که با احتساب دیواره‌های ساحلی بیشتر می‌شود.

سیف اظهارداشت: کشاورزی این شهرستان نیز یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بر اثر سیل خسارت دیده، ۶۸ کیلومتر جاده اصلی به طور ۱۰۰ درصد غیر قابل استفاده و علاوه بر تخریب سایر جاده‌ها و پل‌ها کوچک، هشت دهنه پل بالای ۳۰ متر نیز تخریب شده است.

وی با اشاره به تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصد ۷۰ دهنه پل یادآور شد: ۱۳ روستای بخش مرکزی و ۱۰۸ روستای معمولان بر اثر سیل خسارت دیدند.

 فرماندار پلدختر خواستار لایروبی رودخانه کشکان در مسیر شهرستان پلدختر شد و افزود: آورد‌های رسوبی سیل همچنان در بستر رودخانه وجود دارد و موجب تغییر مسیر آن شده و دیواره ساحلی نیز باید به سرعت و تا سه ماه آینده ترمیم شود.

سیف گفت: به دلیل ناهماهنگی‌هایی که میان سامانه مشترک وزارت نیرو، وزارت جهادکشاورزی و شرکت نفت وجود دارد نام نویسی واحد‌های مرغداری، پرورش ماهی و سایر مشاغل مشابه برای دریافت سهمیه گازوییل با مشکل مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/ر

یکهزار و ۷۶۵ مسکن در شهرستان پلدختر و بخش معمولان  تخریب شده است

برچسب ها: استانداری ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.